آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی
سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۰ ب.ظ

روش‌های کسب‌ درآمد از اینستاگرام چیست؟

 

 

 

روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام برای هر فرد فرق می‌کند اما به صورت کلی چند روش کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد:

 

فروش تبلیغات صفحه برای برندهای دیگر

شاید بتوان پردرآمدترین روش کسب درآمد از اینستاگرام را تبلیغات دانست! برندهای زیادی وجود دارند که تازه در اینستاگرام شروع به فعالیت کرده‌اند یا قصد دارند محصولات، خدمات، جشنواره‌ها و مسابقات خود را از طریق صفحات پرمخاطب به کاربران معرفی کنند. صفحاتی که تعداد دنبال‌کنندگان و تعامل کاربران در آن‌ها زیاد است، یک صفحه مناسب برای برندهایی که قصد تبلیغات دارند محسوب می‌شوند. اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار معمولاً تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند و درآمد خوبی از طریق تبلیغات کسب می‌کنند. این روش تنها مختص به اینستاگرام نیست و در سایت‌ها نیز درآمد زیادی نصیب مدیران سایت می‌کند اما در اینستاگرام، بیشترین درآمد را نصیب افرادی که قصد کسب درآمد از اینستاگرام دارند ، می‌کند.

 

فروش مستقیم کالا یا خدمات

بسیاری از شرکت‌ها، برندها و افراد از اینستاگرام به عنوان یک شبکه بازاریابی بسیار عالی استفاده می‌کنند. در واقع چنین افراد یا کسب‌وکارهایی از پتانسیل بسیار بالای اینستاگرام برای معرفی محصول یا خدمات بهره می‌برند و آنها را به کاربران دیگر معرفی می‌کنند. افراد در این روش از اینستاگرام به صورت مستقیم درآمد ندارند اما با معرفی محصول و خدمات، کاربران را به سایت یا مغازه دعوت می‌کنند و کاربر خرید انجام می‌دهد. البته افرادی وجود دارند که بدون داشتن سایت، محصول یا خدمات خود را از طریق اینستاگرام به فروش می‌رسانند؛ مثلاً فردی که لباس می‌فروشد، لباس‌های خود را در اینستاگرام قرار می‌دهد و اگر کاربری قصد سفارش داشته باشد، می‌تواند با استفاده از تلگرام یا تماس محصول خود را سفارش دهد و هزینه آن را به صورت مستقیم برای فروشنده واریز کند. از طرفی باید دقت داشته باشید که باتوجه به مشکلات داخلی و خارجی، کمی ریسک است! اگر اینستاگرام فیلتر شود، دیگر راهی برای برای فروش محصول از طریق اینستاگرام وجود ندارد و فروشنده باید به دنبال راه‌حل دیگری باشد. حال فرض کنید همین کسب‌وکار یک وب‌سایت راه‌اندازی کند؛ حتی اگر اینستاگرام فیلتر شود یا برای کاربران ایرانی تحریم شود، مشتریان شما به راحتی از طریق سایت محصول موردنظر را سفارش می‌دهند و با وجود کاهش درآمد شما، برند شما برای همیشه پایدار باقی می‌ماند. همچنین در صورت فیلتر شدن می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی دیگری که کاربران بیشتری نسبت به بقیه دارند، برای معرفی محصولات و خدمات استفاده کنید.

درآمد حاصل از این روش نیز فوق‌العاده است! فرض کنید فروشنده گل و گیاه هستید؛ اگر تنها ۱K فالوور فعال داشته باشید و در روز بتوانید ۲۰ گل بفروشید، در ماه چندین میلیون درآمد نصیب شما می‌شود. حال اگر تعداد فالوورهای فعال صفحه شما بیشتر باشند، سفارش‌ها نیز افزایش می‌یابند و درآمد بیشتری کسب می‌کنید.

 

اشتراک‌گذاری لینک سایت‌های مختلف

یکی دیگر از روش‌های بسیار پرطرفدار، اشتراک‌گذاری لینک سایت‌ها در صفحه خود است! اگر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، حتماً تاکنون سایت‌های پیش‌بینی فوتبال را دیده‌اید که صفحات زیادی آنها را تبلیغ می‌کنند. جالب است بدانید بابت قرار دادن لینک‌ چنین سایت‌هایی درآمدهای بسیار بالایی دارند که البته این روش را می‌توان با روش اول کسب درآمد از اینستاگرام (فروش تبلیغات صفحه برای برندهای دیگر) یکی دانست اما گاهی کاربران لینک‌هایی نظیر همکاری در فروش قرار می‌دهند! این روش به این صورت است که فروشگاه‌های اینترنتی به کاربرانی که قصد کسب درآمد دارند، یک لینک اختصاصی ارائه می‌دهند که اگر مشتریان با استفاده از آن آدرس وارد سایت شوند و خرید انجام دهند، درصدی از فروش به آن کاربر تعلق می‌گیرد.

 

۲ روش برای قرار دادن لینک‌های همکاری در فروش برای اینستاگرام وجود دارد:

  • قرار دادن لینک در بخش بیو
  • قرار دادن لینک در استوری (این قابلیت فقط برای صفحات تجاری با بیش از ۱۰K فالوور فعال است)

اگر قصد کسب درآمد از این روش را دارید، کافی است با یکی از فروشگاه‌های اینترنتی شروع به همکاری کنید و لینک محصولات آن را در اینستاگرام خود قرار دهید و درآمد خوبی کسب کنید. البته این روش در سایت‌ها، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی نیز قابل استفاده است اما در اینستاگرام به دلیل داشتن تعداد کاربران فعال بسیار بالا، درآمد بیشتری برای شما بدست می‌آورد.

 

برندسازی برای شرکت‌ها در ازای دریافت هزینه

شرکت‌های تازه‌کار زیادی وجود دارند که برای برندسازی خود هزینه می‌کنند! یکی از روش‌های برندسازی برای کسب‌وکارهای مختلف استفاده از صفحات پرمخاطب در اینستاگرام است. اگر یک صفحه پرمخاطب با فالوور فعال زیاد در اینستاگرام دارید، می‌توانید با چنین شرکت‌هایی صحبت کنید و با دریافت هزینه در یک پست آن‌ها را معرفی کنید و آیدی مربوط صفحه به آن شرکت را در همان پست قرار دهید. البته باید بدانید چنین شرکت‌هایی بیشتر از معرفی، به دنبال تعریف کردن از آن برند هستند! تنها اگر از صحت کار آن شرکت اطمینان دارید، دست به چنین کاری بزنید؛ اگر صحبت‌های شما در مورد آن کسب‌وکار مخالف چیزی باشد که کاربران تجربه می‌کنند، نه تنها برندسازی خوبی برای آن شرکت انجام نمی‌شود بلکه ممکن است فالوورهای خود را از دست بدهید.

 

کسب درآمد از طریق تبلیغات در استوری

اگر استوری‌های صفحه شما بازدید خوبی می‌گیرد، یک صفحه با پتانسیل درآمد بسیار بالا دارید! استوری اینستاگرام که تنها ۲۴ ساعت در صفحه شما می‌ماند، بیشترین بازدهی را برای نمایش تبلیغات از طریق فالوورهای شما دارد. در این روش نیز می‌توانید محصولات یا برند یک کسب‌وکار را معرفی کنید و بابت هر معرفی چندین میلیون تومان درآمد کسب کنید.

نظرات (۱)

واقعا اطلاعات مفیدی بود مخصوصا برای این روزها 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی