آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۴۰ ق.ظ

سفت کاری ساختمان

بعد از اتمام مراحل مربوط به گود برداری و اجرای فونداسیون نوبت به مرحله 2 سفت کاری می شود. به نوعی در این مرحله پایه و اساس ساختمان احداثی به اجرا در می آید؛ بنابراین توجه ویژه به درست انجام شدن کارها در این بخش بسار حایز اهمیت است.

یک پیمانکار سفت کاری با توجه به قرارداد منعقد شده و نقشه ی طراحی شده برای ساختمان، اجرای تمامی مراحل مربوط به این بخش را طبق برنامه ریزی زمانی پیش می برد.

اگر بخواهیم تفاوت سفت کاری و نازک کاری را به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که مجری سفت کاری در این مرحله عملیات هایی را انجام می دهد که منجر به احداث بنای اصلی ساختمان می شود اما در مرحله نازک کاری عملیات های مربوط به تزئینات و موارد جزیی صورت می گیرد.

مرحله اول: اجرای آرماتور بندی ستون های بتنی

 

پس از اجرای فونداسیون،مرحله اجرای اسکلت بتنی با آرماتوربندی ستون ها آغاز می گردد. ستون های بتنی عمدتاً در مقاطع مربع، مستطیل و در برخی موارد دایره ای اجرا می شوند.

آرماتورها نقش تعیین کننده‌ای در رفتار سازه بتنی، جذب انرژی، شکل پذیری، افزایش مقاومت کششی و جلوگیری از گسترش ترکها بر عهده دارند .بالطبع سازه با اعمال نیروهای ثقلی و جانبی دچار تغییر شکل شده که در نواحی دارای تنش کششی، نقش آرماتورها بسیار حساس و تاثیرگذار خواهد بود.

هر آرماتور بنا به شکل و محل قرارگیری برای مقابله با تنشهای خمشی، برشی، کششی یا ترکیب آنها طراحی می شود.

 

نحوه آرماتور بندی :

 جهت آرماتور‌بندی ستون‌ها، ابتدا میلگردهای طولی در اندازه مناسب برش داده شده و با آرماتورهای انتظار فونداسیون اورلب می شوند.

طول آرماتورها عبارتست از مجموع ارتفاع ستون، ضخامت سقف و طول مهاری که از روی نقشه های سازه تعیین می گردد.

همزمان خاموتها نیز برش و خم داده شده و پس از نصب آرماتورهای طولی، از بالا در محل خود قرار می گیرند.

جهت سهولت کار بهتر است قبل از اجرای آرماتورهای طولی ستون، خاموتها به صورت دسته‌ای بر روی آرماتورهای انتظار قرار گرفته و سپس آرماتورهای طولی اجرا شوند.

پس از تکمیل نصب آرماتورهای طولی، خاموتها به ترتیب در فواصل مورد نظر قرار می گیرند.خاموتها یکی از عناصر اصلی در تامین شکل پذیری رفتار سازه های بتنی هستند که باید نهایت دقت در برش و خم آنها بکار رود.

پس از تکمیل آرماتوربندی، رامکاها جهت تنظیم ابعاد ستون در دو جهت عمود بر هم با سیم آرماتوربندی به میلگردهای طولی متصل می شود.رامکا تکه میلگردی است که جهت تثبیت ابعاد قالبها و تنظیم کاور بتن ستون ها و دیوارها بکار می رود.

 

منبع مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۰۲ ، ۰۹:۴۰
Ali Hatami