آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی
چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۵۶ ق.ظ

هاوینگ رمزارز لایت‌کوین امروز اتفاق می‌افتد

هاوینگ که معمولا پدیده‌ای با دوره چهارساله است، در بلاک‌چین لایت‌کوین در روز چهارشنبه اتفاق می‌افتد و به این معنی است که سرعت انتشار کوین‌های جدید لایت‌کوین نصف می‌شود.

خالق لایت‌کوین، چارلی لی، پس از خواندن مقاله‌ای در سال ۲۰۱۱ درباره نحوه پرداخت منحصر به فرد در سایت جاده ابریشم، متوجه خاص بودن بیت‌کوین شد؛ شاهکاری که هیچ روش پرداخت سنتی در آن زمان نمی‌توانست مانند آن را انجام دهد. او آنقدر تحت تأثیر قرار گرفت که وقتی بعداً تصمیم گرفت پروژه خود را شروع کند، کد خالق بیت‌کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو را شبیه سازی کرد که یکی از آن کد‌ها، کد مربوط به هاوینگ بود.

طبق اطلاعات وب‌سایت litecoinblockhalf.com، انتظار می‌رود که این نقطه عطف چهارساله، در روز چهارشنبه حدود ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اتفاق بیافتد. این سومین هاوینگ بلاک‌چین لایت‌کوین از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۱۱ خواهد بود.

لی هفته گذشته در جریان پخش زنده توییتر توضیح داد که این نصف شدن پاداش استخراج، به کاهش تورم و دستیابی به پذیرش گسترده بدون قربانی کردن امنیت شبکه کمک می‌کند.

لایت‌کوین، مانند بیت‌کوین، از مکانیزم امنیتی اثبات کار استفاده می‌کند، به این معنی که با تکیه بر ماینرها، توان محاسباتی آن‌ها را برای پردازش تراکنش‌ها و ایمن کردن شبکه صرف می‌کند و در طول این فرآیند، ماینرها پاداش می‌گیرند که ترکیبی از کارمزد تراکنش‌های متغیر و یک پاداش از پیش تعیین‌شده است که تقریباً هر چهار سال یک‌بار نصف می‌شود. (در لایت‌کوین، هاوینگ هر ۸۴۰ هزار بلاک اتفاق می‌افتد و میانگین زمان تولید هر بلاک نیز حدود ۲.۵ دقیقه است.)

در نهایت، هدف این است که ماینرها بر مقدار پاداش ثابت تکیه نکنند و بیشتر از طریق کارمزد تراکنش درآمد داشته باشند.

ساتوشی زمان نصف شدن پاداش را چهار سال انتخاب کرده بود تا زمان کافی برای رشد به موقع شبکه وجود داشته باشد. لی گفت ایده نهایی این است که در آینده استفاده کافی در زنجیره وجود خواهد داشت تا کارمزد‌های کافی برای پرداخت به ماینرها جهت ادامه به ایمن سازی شبکه ایجاد کنند.

اما در حال حاضر، فعلا هدف این است که ماینرها را با انگیزه نگه داریم و در عین حال پرداخت‌ها را کاهش دهیم. لی می‌گوید یک احتمال این است که از آنجایی که واحدهای جدید کمتری از این ارز دیجیتال ایجاد می‌شوند، به لطف کاهش عرضه، قیمت آن باید افزایش یابد. لی در طی یک رویداد در توییتر، روز سه‌شنبه توضیح داد: «قیمت توسط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. اگر طرف عرضه به نصف کاهش یابد و تقاضا ثابت بماند، قیمت باید افزایش یابد.»

منبع : اخبار ارز دیجیتال

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۱۱
Ali Hatami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی