آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲ ق.ظ

دانلود رساله خانه موسیقی پایان نامه معماری House of Music

رساله پایان نامه خانه موسیقی

احکام طراحی، concept و روند طراحی خانه موسیقی

ارتباط موسیقی و معماری

موسیقی انتزاعی ترین هنر ساخت بشر است . به این صورت که موسیقی بدون واسطه ، احساسات و اندیشه های هنرمند را به دیگران منتقل می کند بطور مثال در هنر نقاشی خطوط و اشکال و رنگها نماد را به بیننده منتقل می کنند .

از طرفی: معماری به عنوان کاربردی ترین هنر ساخت بشر نمود دارد. معماری به عنوان اولین هدف در راه کاربرد گام بر می دارد تا انتزاع . همچنین باید در نظر داشت که معماری برای بیان خود به عنصر واسطه ای به نام بنا نیاز دارد که این عنصر واسطه وجه تمایز و عامل قیاس بین دو هنر معماری و موسیقی است.

موسیقی به عنوان انتزاعی ترین هنر نقش اساسی و مهم تلطیف کنندگی روحی را داراست . بطور مختصر تلطیف کنندگی موسیقی در اثرات روانی و احساس زیبایی پدید آمده بوسیله آن در انسان نهان است. اهمیت این مبحث تا آنجاست که در فصلهای بعد بطور گسترده به آن پرداخته خواهد شد.

در سمت مقابل معماری کاربردی هرجا که هنری شدن و انتزاعی شدن را بیشتر در نظر می گیرد از کاربردی بودن کاسته و به سوی تلطیف کنندگی پیش می رود. معماری هنری با وجود اینکه دارای اهداف کاربردی است نقش تلطیف کنندگی قوی یافته و به سوی تجرید گام بر می دارد.

همانطور که گفته شد موسیقی نقش تلطیف کنندگی و آرامش روحی و روانی را برآورده می سازد و در طرف مقابل معماری نقش آرامش و امنیت مادی را فراهم می کند.

معماری و موسیقی آنگاه که در اوج تلطیف کنندگی باشند انسان را از مادیات فرا برده و به معنویات سوق می دهند . از ویژگیهای هنر مجرد تعالی روح است که در موسیقی قویتر و در معماری قدری کمتر خود می نماید. نمونه های بارز این مورد اثر روانی موسیقی کلیسایی و معماری کلیسایی و یا موسیقی مذهبی و معماری مذهبی است.

جنبه دیگر بررسی معماری و موسیقی عامل ارتباط بودن این دو هنر بین انسانهاست، بطور کلی هر هنرمند هدف در برقراری ارتباط با دیگر انسانها از طریق هنر خویش دارد. موسیقی با القاء احساسات می تواند هنرمند خویش را بدون واسطه به شنونده القاء کند . از طرفی هنرمند معمار نیز به کمک اثر معماری خویش افکار و عقاید خود را به بیننده یا مصرف کننده القاء و در بعضی موارد تحمیل می کند .

یکی از جنبه های مشترک بین موسیقی و معماری اهداف یادمانی در این دو هنر است . به عنوان مثال سرود ملی هر کشور یادمانی ترین موسیقی آن کشور بوده و به عنوان نوای یادبود آن کشور مطرح است . در مراسم سیاسی، رسمی ، امور بین المللی، ورزشی و هر آنجایی که شخصیت یک کشور مطرح شود سرود ملی بیان کننده آن کشور است.

از طرفی معماری یادمانی هم بیان کننده معنایی است که بیننده با دیدن آن بنابه یاد می آورد. دیدن عکسی از بنای یادبود میدان آزادی تهران در هر کجا از دنیا بیننده را به یاد ایران انداخته و معماری جنبه سمبل پیدا می کند.

گاه می بینیم که موسیقی انتزاعی به صورت کاربردی در آمده است و از مرحله تجرید به سمت کاربرد گام بر می دارد. موسیقی کمک آموزشی نمونه بارز این مورد است . در امر آموزش به کودکان موسیقی سهم بسزایی یافته و جهت آموزش ادبیات، ریاضیات و علوم به کار می رود.از موارد دیگر کاربردی شدن موسیقی می توان به موسیقی تبلیغاتی اشاره کرد که در این مورد از جنبه هنری موسیقی کاسته شده و به جنبه کاربردی بهای بیشتری داده می شود .لازم به ذکر است گاه موسیقی و معماری گذرا پدید می آید که از ارزش هنری چندانی بهره نبرده و فقط در یک مقطع زمانی خاص مورد پسند عام قرار می گیرد.

پایان نامه رساله خانه موسیقی

01 : کلیات و شناخت خانه موسیقی

1-1- مفهوم هنر

2–1 پیدایش  هنر

3-1-.اثر هنری و زیبایی شناسی

1-3-1-اثر هنری

2-3-1- زیبایی شناسی

 4-1- طبقه بندی هنرها

1-5- سلسله مراتب هنرها

7-1- تشکیل هنرهای مختلف

8-1- نتیجه گیری

02 : ارتباط موسیقی و معماری خانه موسیقی

1-3- اهداف کاربردی

1-1-3- عدم وجود

2-1-3- ریشه های وجودی و بیونیک

3-1-3- دوره های تاریخی در معماری و موسیقی

4-1-3- اندیشه های هنرمند

5-1-3- زیبایی شناسی هنری

2-3- قیاس و تبدیل معماری و موسیقی در جزئیات

2-3- قیاس و تبدیل معماری و موسیقی در جزئیات

1-2-3- توالی یا تداوم

2-2-3 – ریتم

3-2-3- تکرار

4-2-3- سنگینی یا ثقل

5-2-3- کشش

6-2-3- مدولاسیون

7-2-3 اوج و حضیض

8-2-3- سازماندهی هنری

1-8-2-3- تعادل

2-8-2-3- تناسب

3-8-2-3- تأکید

4-8-2-3- وحدت در عین کثرت

5-8-2-3- تنوع

9-2-3- نقطه شروع و خاتمه

10-2-3- پاساژ

11-2-3- جذب

12-2-3- عامل مفروض

13-2-3- قرینه سازی

14-2-3- تضاد یا کنتراست

15-2-3-   فرم

16-2-3- هارمونی

17-2-3- رنگمایه یا تونالیته

18-2-3- الگو

3-3- فضا سازی و القاء احساسات فضایی

1-3-3- احساس افسردگی

2-3-3- احساس شادی

3-3-3 احساس روحانیت و معنویت

4-3-3- احساس حقارت

5-3-3- شکوه وعظمت

6-3-3- احساسات حماسی

7-3-3- القاء تفکرات و جهان بینی

4-3- هندسه و ریاضیات در معماری و موسیقی

03: اقلیم  خانه موسیقی

4-8 تحلیل سایت

دلایل انتخاب سایت

تحلیل سایت و مکان یابی ساختمان

04 : بررسی نمونه های مشابه خانه موسیقی

الف) موزه موسیقی ایران، تهران .

ب)تماشاخانه همپستد (Hampstead Theater).

ج)موزه موسیقی تجربی.

05 :استانداردهای فضا خانه موسیقی

06 : برنامه ریزی فیزیکی ودیاگرام ارتباط فضاها

07 : سازه پیشنهادی خانه موسیقی

08 – احکام طراحی، concept وروند طراحی احکام طراحی خانه موسیقی

Concept وروند طراحی

1-8 عوامل موثر بر ادراک فرم و فضای معماری

2-8 مبانی نظری طرح

منابع ومأخذ


۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۳۲
Ali Hatami

آموزش فارسی مایا maya 2017 مدلسازی رندر انیمیشن نورپردازی تصویری دانلود


آموزش مایا به زبان فارسی : نورپردازی رندر انیمیش maya 2017

در این سری از آموزش های جامع مایا به زبان فارسی ، میخواهیم روش های ساخت  مدلسازی با جزئیات بالا high-quality 3D models ، و انیمیشن سازی animations را در نرم افزار مایا 2017 یاد بگیریم. در طول این دوره با زمان 8 ساعت و 34 دقیقه ، تمام مهارت های پایه ای مدل سازی modeling ، تکسچردهی texturing ، و انیمیشن سازی animation را آخرین ورژن Autodesk Maya 2017 را یاد خواهیم گرفت.

بخش اول Introduction : آموزش را با مفاهیم پایه ای و مقدماتی مانند : سیستم های سخت افزاری مورد نیاز برای مایا ، نحوه استفاده از فایل های پروژه و معرفی 2 متور رندر مایا  Mental Ray -Arnold renderers شروع میکنیم.

بخش دوم The Maya Interface : آشنایی با محیط نرم افزار و نحوه کار کردن با فایل ها و ساخت فولدر پراجکت برای مایا Maya projects ، تنظیم پنجره ها  viewports ، استفاده از ابزار hotbox  و arking menus ، ویرایش رابط کاربری مایا به نحو دلخواه ، تنظیم فضا های کاری مایا  Maya workspaces ، و رندر گیری با متور Mental Ray در ویو پورت ها هست.

بخش سوم Select and Manipulate Objects : کار کردن با آبجکت ها شامل انتخاب و دستورهای نرنسفورم (Move – Rotate – scale) ، کپی کردن آبجکت ها و همچنین درک مفاهیم پایه ای مانند Channel Box ، کار با ویرایش گر Attribute Editor ، ریست کردن ابزار های transformations و اسنپ کردن و … است.

بخش چهارم Organize Maya Scenes : مدیریت روی صحنه و فایل های مایا هست.و با ابزارهایی مانند Outliner ، ساخت سلسله مراتب  hierarchies برای مدل هایی که بعدا به صورت انیمیشن در خواهند آمد، گروپ Grouping کردن دسته ای از آبجکت ها ، کار با پیوت ها Pivots ، درک مفاهیم پایه ای مانند Hypergraph ، مخفی کردن Hide – show objects آبجکت ها، ساخت و ویرایش و لایه بندی مایا Create layers ، و ابزار محبوب ماسک selection masks.

بخش پنجم Create Polygonal Models : شروع مدلسازی بر اساس پولیگان هست و فرق بین پولیگان با نوربز (NURBS – polygons) را یاد میگیرم . آبجکت های بر اساس پولیگان  polygonal objects را خواهیم ساخت. و حالت های زیر شیئ پولیگان components ، را تمرین میکنیم. و با ابزار های انتخاب مانند : Soft Select and Reflection آشنا میشویم.یک درخت با جزئیات پایین و سبک  low poly tree را میسازیم و ابزار های کم کردن و اضافه کردن Boolean tools را به شما یاد خواهیم داد.

بخش ششم Refine Polygonal Meshes : کار کردن با سطح نرم و محنی است. و از مهم ترین ابزار های ارائه شدن توسط مایا میتوان Modeling Toolkit را نام برد. در این دوره مفاهیمی مانند سابدیویژن سرفیس (subdivision surfaces) را یاد خواهیم گرفت تا بتوانیم سطوح منحنی پیچیده  smooth surfaces را بسازیم.همچنین از ابزار Edge Flow استفاده میکنیم تا سطوح  smooth geometry را شبیه سازی کنیم.هیچ سطح نرمی بدون non-linear deformers مدل سازی نمیشود! در این دوره با سایر ابزار های جدید مایا برای مدلسازی مانند lattices  آشنا میشویم و کاربرد ابزار مدیریت آبجکت object history را به شما یاد خواهیم داد.

بخش هفتم حجاری و حکاکی مایا 2017 Sculpt Meshes : در ابتدا مفاهیم پایه ای مانند آشنایی با پنل براش brush interface را انجام خواهیم داد و سپس یک لند اسکیپ معماری basic landscape را انجام خواهیم داد.

بخش هشتم تکنیک های مدلسازی نوربز مایا  NURBS Modeling Techniques : این بخش را با معرفی مدلسازی نورب و ویرایش احجام نوربز NURBS modeling – editing شروع میکنیم سپس احجام پایه ای مخصوص NURBS primitives را معرفی میکنیم. همچنین با ابزار های NURBS curve و NURBS Loft کار خواهیم کرد و با استفاده از دستور Revolve ، سطوح منحی radial surfaces را مدل سازی میکنیم.همچنین نحوه ترسیم خط و خطوط 2بعدی توسط ابزار NURBS Planar و NURBS Extrude را در چند تمرین عملی ، به شما یاد خواهیم داد.

بخش نهم پالایش احجام نورب مایا 2017 Refine NURBS Models : در این بخش، با استفاده از ابزار isoparms جزئیات و لبه های سطوح نوربز را برای سبک سازی، refine NURBS surfaces پایین آورده و از سطوح منحنی ، احجام نورب NURBS curves را خروجی خواهیم گرفت. همچنین نحوه تبدیل NURBS به پولیگان polygons و … را با هم مرور خواهیم کرد !

بخش دهم متریال سازی در مایا 2017 Create Materials Maya : این بخش رو با مرور کلی و تاریخچه رندرگیری با مایا Maya renderering شروع میکنیم و انواع حالت های مختلف سایه زنی شیدینگ  basic shader را برسی میکنیم.پس از ساخت مپ ها و متریال Create – apply maps باید آن را به آبجکت ها اعمال کنیم.همچنین از تکنیک های استفاده از یک bitmaps به عنوان texture را تمرین کرده و پنجره کمکی  Hypershade window را معرفی خواهیم کرد و در آن متریال خواهیم ساخت. و از ramp material استفاده خواهیم کرد. هیچ متریالی بدون مپ های ناهمورای displacement-  bump mapping کامل نیست! پس آنها را هم کار کرده و متریال های مخصوص منتال ری و مایا Mental Ray materials – Arnold materials را هم شرح خواهیم داد.

بخش یازرهم اطلاق متریال و تکسچر مایا Apply Materials – Textures : در این بخش نحوع اعمال چندین آبجکت در یک آبجکت را برسی میکنیم و اصول پایه ای UV mapping را شرح داده و با تکنیک های مقیاس دهی متریال UV Editor آشنا خواهیم شد. و نحوه نقاشی سه بعدی 3D painting در مایا را تمرین میکنیم.

بخش دوازدهم رندر گیری در مایا 2017 Render in Maya : این بخش را با معرفی کادر رندر مایا Render settings menu شروع کرده و انواع نورهای موجود در مایا Maya lights را معرفی میکنیم و نحوه فعال شدن سایه در مایا Maya shadows را توضیح میدهیم. و یکی از مهم ترین پارامترهای هر نور برای واقعی تر شدن رندر falloff یا افت نور هست که برسی خواهیم کرد.همچنین مفاهیم پایه ای دوربین basics of cameras و افکت های دوربین مانند عمق صحنه ، موشن بلور و … را تمرین کرده و نحوه استفاده از  Light Editor و Batch rendering را آموزش خواهیم داد.

بخش سیزدهم انیمیشن سازی در مایا 2017 Animate in Maya : بخشخ انیمیشن سازی در مایا بسیار گسترده است و از آشنایی با ابزار های انیمیت مایا animation interface آموزش مان را شروع کرده و روش های کلید سازی برای آبجکت ها و دوربین را توسط ابزار Set Key ، ویرایش کردن کلید ها را توسط  گراف ادیتور Graph Editor ، و پنحره دراپ شیت  Dope Sheet برسی کرده. و تکنیک های رایج مانند: انیمیت کردن در امتداد یک مسیر (Animate objects along spline paths)، معرفی ابزار Grease Pencil را آموزش میدهیم. همچنین نحوه پخش انیمیشن با ابزار Playblast و ساخت سیکل و چرخه انیمیشن animation cycles و اضافه کردن صدا به انیمیشن Add sound to animations را تمرین خواهیم کرد.

بخش چهاردهم رندر گیری مایا با متور منتال ری Render in Mental Ray : بخش رندرینگ را با معرفی انواع نورپردازی مخصوص منتال ری Mental Ray lights ، شروع کرده و 2 افکت معروف مخصوص دوربین را به نام depth of field – depth of field را برسی میکنیم. و نحوه فعال کردن شکست نور و انعکاس نور ری تریس (Raytrace reflections) را توضیح داده و برای نرم کردن سایه ها ، از نورپردازی غیر مستقیم  indirect lighting در منتال ری Mental Ray استفاده خواهیم کرد. و همچنین نحوه ساخت نورهای اچ دی آر آی در متور رندرگیری منتال ری ( image-based lighting in Mental Ray) را شرح خواهیم داد.

بخش پانزدهم رندرگیری با متور رندر آرنولد مایا Render in Arnold : این بخش را با نحوه استفاده نورهای متور رندر آرنولد Maya lights in Arnold شروع کرده و 2 نوع نور رایج Arnold area – mesh lights را در یک صحنه سه بعدی ، تمرین خواهیم کرد. و تمام مباحثی که برای منتال ری در بخش 14 هم داشتیم ، در این بخش آنها را تکرار خواهی کرد.

بخش پانزدهم نتیجه گیری Conclusion : در این بخش سایر منابع و دوره های آموزشی مرتبط را با مایا 2017 معرفی خواهیم کرد…

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۲۰
Ali Hatami