آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی
شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴ ب.ظ

ترفند های جالب در استفاده از مترجم گوگل

مترجم گوگل اولین بار در سال ۱۳۸۵ وارد عرصه اینترنت شد (سال ۲۰۰۶). امروزه این دیکشنری آنلاین طرفداران زیادی پیدا کرده و توانسته است بیش از ۵۰۰ میلیون یوزر یا همان کاربر رو جذب نماید. در واقع مترجم گوگل خدماتی است که ترجمه ی یک صفحه یا یک متن را به یک زبان دیگر انجام می دهد. ویژگی جالبی که مترجم گوگل دارد این است که بیش از ۱۰۳ کشور از جهان رو پشتیبانی می کند و علاوه بر آن دقت ترجمه ی بالاتری نسبت به سایر رقبا دارد. در ادامه ویژگی های جدید google translate از جمله دوربین ترجمه ی گوگل، مترجم گوگل اندروید و برنامه ی ترجمه ی انگلیسی به فارسی به صورت آفلاین و… رو بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

 

قابلیت های ویژه مترجم گوگل | واژه یاب آنلاین

استفاده از افزونه ی گوگل ترنسلیت در کروم

خب استفاده از افزونه های مترجم گوگل باعث می شود دسترسی آسان تری فراهم شود نسبت به این که هر بار گوگل ترنسلیت گوگل را جستجو کنید و بخواهید از آن استفاده نمایید. در کل این افزونه برای راحتی شما و در دسترس بودن آن، تعبیه شده است.

برای استفاده از این افزونه از اینجا وارد افزونه ی مورد نظر می شوید. این کار رو با مرورگر گوگل کروم انجام دهید.

Google-Translate-features

بعد از این که وارد این صفحه شدید. بر روی Add to Chrome  کلیک می کنید و بر روی Add extention می زنید و صبر می کنید تا افزونه ی مورد نظر نصب شود.

بعد از نصب این افزونه، این ابزار در گوشه ی بالا و سمت راست شما قرار می گیرد و می توانید از آن استفاده نمایید یا این که به صفحه ی اصلی مترجم گوگل نیز بروید.

Google-Translate-features

Google-Translate-features

نکته ی جالبی که در مورد این افزونه وجود دارد این است که هرگاه با یک سایت بیگانه مواجه شدید، یک پیامی در بالای مرورگر شما ظاهر می شود و از شما می پرسد که آیا می خواهید این صفحه برای شما ترجمه شود که اگر روی Translate بزنید در یک صفحه ی جدید، سایت مورد نظر برای شما ترجمه می شود.

 

به عنوان مثال اگر ما وارد یک سایت ژاپنی شویم، به صورت خودکار با یک اعلانی به شما می گوید که آیا می خواهید این صفحه برای شما ترجمه شود؟

در قسمت Options هم یک سری گزینه های دیگه وجود دارد که شما می توانید به زبان های مورد نظر آن صفحه رو ترجمه کنید.

Google-Translate-features

استفاده از افزونه ی گوگل ترنسلیت در فایرفاکس

افزونه ی گوگل ترنسلیت برای مرورگر فایرفاکس نیز وجود دارد. شما باید با مرورگر فایرفاکس این افزونه رو نصب نمایید. برای این کار ابتدا از اینجا وارد افزونه ی مورد نظر برای فایرفاکس می شوید و بر روی Add to Firefox کلیک می کنید.

Google-Translate-features

سپس بر روی Add کلیک می کنید تا افزونه ی مورد نظر نصب شود.

دانلود نرم افزار مترجم گوگل

Download Google Translate App

استفاده از مترجم گوگل به صورت آفلاین

برنامه ی گوگل ترنسلیت امکانات خوبی دارد و زبان های زیادی رو هم پشتیبانی می کند؛ اما برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید تا بتواند متن ها و یا کلمات شما رو ترجمه کند. پس به نظر شما چه راهی وجود دارد زمان هایی که اینترنت ندارید و خصوصا در مسافرت هستید، به صورت آفلاین ترجمه کنید؟

Google-Translate-features

Google-Translate-features

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت محصولی دیگر از شرکت گوگل است که می توانید وارد این اپلیکیشن بشوید و متن های خودتان را به صورت آنلاین ترجمه کنید که نیاز به اینترنت دارید؛ اما قابلیتی در این نرم افزار تعبیه شده است که شما می توانید متن های خود را به صورت آفلاین نیز ترجمه کنید. فقط کافی است که دیتابیس های زبان هایی مثل انگلیسی، عربی و فارسی رو درون نرم افزار دانلود کنید تا به صورت آفلاین بتوانید متن های مورد نظر خودتان را دانلود نمایید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی