آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

گاهی به سایت‌های معروفی سرزده‌ام که برای عضویت، کار را برای مشترکین و کاربران آسان‌تر کرده‌اند و آن هم این است که برای عضویت مجبور نبوده‌ام ایمیل و رمزی را برای ثبت ‌نام در سایت وارد کنم تا دوباره برای ورود به سایت رمز را به یاد داشته باشم. این سایت‌ها تنها یک فرق اساسی داشتند، آن‌ هم ثبت‌نام با شماره موبایل!!!

بهتر است شما همان کاری را که اکثر سایت‌های به‌روز برای راحت‌تر کردن عمل عضویت و ثبت‌نام کاربران انجام داده‌اند انجام دهید. شما هم می‌توانید با اضافه کردن افزونه ثبت ‌نام با شماره موبایل در وردپرس، سایتی پربازدید داشته باشید.

چرا می‌گوییم پربازدید؟

جوابش ساده است، چون مخاطب همیشه راه آسان و راحت را انتخاب می‌کند، هرکسی ثبت‌نام سریع و بی‌دردسر از طریق شماره موبایل را به ثبت‌نامِ به مراتب پیچیده‌تر از طریق ایمیل ترجیح می‌دهد. در نتیجه‌ شما شاهد افزایش تعداد عضویت در سایت‌تان خواهید بود.

ثبت‌ نام از طریق ایمیل چگونه صورت می‌گیرد؟

این یک روش قدیمی است که برای عضویت کاربران در سایت کاربرد دارد. وقتی کاربر قصد ثبت‌نام در سایت شما را داشته باشد می‌بایست اول از همه در قسمت ثبت‌ نام ایمیل خود را وارد کند، بعد از آن سایت هم برای مشخص نمودن اکانت حقیقی فرد، لینکی را به آدرس وارد شده ارسال می‌کند که در این هنگام شخص باید از طریق لینک ارسال شده دوباره به سایت وارد شود.

 البته این پایان ماجرا نیست. پس از طی این مسیر سایت از شما رمزی را می‌خواهد که برای ورود به سایت لازم است و اینجاست که شما باید رمزی را انتخاب کنید تا در مواقع ورود از آن استفاده کنید. 

به ظاهر قضیه تمام شده است امّا مسئله اینجاست که فرقی ندارد صاحب سایت باشید یا کاربر. ممکن است به‌خاطر انجام کارهای روزانه‌تان مجبور به عضویت در چندین سایت مختلف ایرانی باشید. لحظه‌ای فکر کنید که تمام این سایت‌ها از شما رمز ورود بخواهند که مطمئناً این موضوع کمی آدم را کلافه می‌کند.

و امّا ساده‌ترین راه چیست؟

اگر مدیر سایت هستید و قصد طراحی سایتی را دارید پس به شما توصیه می‌کنیم که از خدمات ملی پیامک (melipayamak) استفاده کنید. 

شما به کمک ملی پیامک می‌توانید افزونۀ ثبت ‌نام با شماره موبایل را به سایت خود اضافه کنید تا هم کاربر آسان‌تر عضو شود و هم خودتان از کابوس فراموشی رمز عبور توسط کاربران خلاص شوید. در چنین شرایطی ریزش کاربر نخواهید داشت و قطعاً بازدید و تعداد ممبرهای سایت‌تان هم افزایش پیدا می‌کند. 

کارایی افزونه چیست؟

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تقریباً 90 درصد افراد جامعه از تلفن همراه هوشمند استفاده می‌کنند. وقتی می‌توان از این وسیله‌ی جادویی هزاران استفاده کرد و بسیاری از کارها را انجام داد چرا به سراغ روش‌های سخت‌تری برویم؟! 

افزونه‌ای که ملی پیامک با بهترین کارایی برای ثبت ‌نام با موبایل در اختیار شما قرار داده است به‌گونه‌ای برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده که عملیات ثبت ‌نام و ورود به سایت را تنها با واردکردن شماره موبایل ساده می‌کند. 

در این صورت کاربر تنها با واردکردن شماره‌ همراه‌اش، از طریق پنل پیامکی ملی پیامک کدی که به خطش ارسال شده را وارد می‌کند. البته فراموش نشود که این کدها یکبار‌مصرف هستند یعنی با هربار واردشدن به سایت پیامکی حاوی کد به شماره‌ شما ارسال می‌شود و نیازی به حفظ کردن کد خاصی نیست.

جنبه‌ مثبت این افزونه جلوگیری از عضویت اکانت‌های غیرواقعی و فیک است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۹ ، ۲۱:۳۹
Ali Hatami
پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۵۸ ب.ظ

روش های آسان برای ساخت سایت رایگان

در این مقاله قصد داریم،5 سایت ساز داخلی و خارجی را به شما معرفی کنیم که امکان ساخت سایت را برای شما فراهم می آورند و جزء بهترین ابزارهای طراحی سایت رایگان به حساب می آیند، پیشنهاد می کنم برای شروع ساخت سایت رایگان فقط یکی از این سایت سازها را انتخاب کنید. چرا که با استفاده از یک سایت ساز می توانید بر چگونگی کار سایت سازهای دیگر نیز پی ببرید و نحوه کار را به راحتی فرا بگیرید. 

1- سایت ساز Wix، اولین پلتفرم طراحی سایت رایگان

سایت ساز Wix، یک ابزار ساخت سایت آنلاین است، که از طریق مرورگر وب در دسترس است. کمپانی Wix یکی از قدیمی ترین کمپانی های سایت ساز در جهان است. اخیرا این کمپانی برای اینکه کاربران خود را راضی نگه دارد، 500 مگابایت فضای هاست(Host) برای ذخیره سازی فایل ها، یک زیر دامنه (Sub domain) ، به همراه تبلیغات برای آنها در نظر گرفته است. 

یکی از مزیت هایی که در حالت رایگان سایت ساز Wix وجود دارد این است که، به شما امکان دسترسی به تمامی بخش ها را می دهد و باعث می شود که شما با استفاده از یک اکانت رایگان تجربه استفاده از این سیستم را برای همیشه به خاطر بسپارید. همچنین اگر نیاز داشتید که واقعا سایتتان را توسعه دهید و بر روی آن کار کنید باید از پلن های پولی آن استفاده کنید. 

اما توجه داشته باشید که وب سایت های wix برای کاربران ایرانی قابلیت راست چین شدن را ندارند و فقط ویژه استفاده کاربران خارج از ایران است. 

2- سایت ساز وردپرس کاملا رایگان، با هاست و دامنه اجباری

 وردپرس یک بسته آنلاین نرم افزاری رایگان و متن باز است که می توانید توسط آن وب سایت های مختلفی را به سرعت ایجاد کنید. یکی از ویژگی هایی که درباره وردپرس می توان نام برد این است که این نرم افزار فقط بر روی یک وب سرور نصب و اجرا می شود و قابل نصب به صورت نرم افزاری بر روی مک یا ویندوز و سیستم عامل دیگری نیست. 

وردپرس یک سایت ساز همه کاره است، این سیستم مدیریت محتوا (CMS)، توسط بسیاری از برندهای معتبر جهان استفاده می شود مانند: BBC, Wired,Beyonce,Vogue و ... در حال حاضر وردپرس یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که 30 درصد وبمستران از آن استفاده کرده و سایت ها را با این CMS ساخته اند. 

شما می توانید از وردپرس برای ساخت وب سایت ها، وبلاگ های کلاسیک، فروشگاه تجارت الکترونیک، وب سایت های کسب و کار، انجمن ها، شبکه های اجتماعی و هر چیز دیگری استفاده کنید. 

اما باید در نظر داشته باشید، وردپرس با توجه به اینکه بهترین سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز است (متن باز به این معناست که هر فردی با دانشی در برنامه نویسی می تواند سیستم مدیریت محتوا را بر اساس نیازهای خود شخصی سازی کند)،و اما آنچنان هم رایگان نیست. 

3- سایت ساز سایت بیلدر SiteBuilder

سایت بیلدر ( Site Builder )، یکی دیگر از سایت سازهای آنلاین خارجی است که اخیرا استقبال خوبی از آن شده و مورد توجه بسیاری از وبمسترها قرار گرفته است. سایت بیلدر قابلیت خوبی که نسبت به سایر سایت سازها دارد، این است که دارای ادیتور Drag & Drop است.

همین قابلیت بسیار ساده باعث شده است که بسیاری از افراد به سمت سایت ساز سایت بیلدر بروند و از آن بعنوان پلتفرم اصلی سایت خود استفاده کنند. 

اما اگر بخواهیم در مورد سایت بیلدر Site Builder بیشتر توضیح بدهیم، می توانیم بگوییم که این سایت ساز در عین سادگی توانسته محیطی با تجربه کاربری قوی را در پنل کاربری برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. 

منبع : ویرگول

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۹ ، ۱۶:۵۸
Ali Hatami
دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۰۹:۳۹ ب.ظ

تبلیغات گوگل چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟

امروزه تبلیغات بسیاری در فضای اینترنت انجام میگیرد . هدف این تبلیغات آشنا کردن کاربران با سایت های مورد نظر است همچنین وقتی کاربران با وب سایتی آشنا شوند بدون شک عده ای از آنها از خدمات و محصولات آن سایت استفاده می کنند و این امر برای صاحبان مشاغل سود آور است . در موتورهای جست و جو ، سایتها برای آنکه شناخته شوند لازم است که به صفحه اول نتایج گوگل برسند . یکی از بهترین راه کارها و همچنین مطمن ترین ترفندها ، سئو سایت یا بهینه سازی سایت می باشد . بدین ترتیب اگر سایتی بهینه گردد کاربر پسند می شود و افراد زیادی از آن سایت بازدید خواهند کرد در نتیجه سایت مورد نظر به ابتدای صفحه نتایج گوگل خواهد رسید . یکی دیگر از راه کار هایی که یک سایت می تواند به صفحه اول نتایج گوگل برسد تبلیغات در گوگل یا گوگل ادرودز می باشد . با این راه کار سایت مورد نظر برای مدت محدودی به صفحه اول می آید اما این راه دارای هزینه های مختلفی می باشد . در سال های گذشته ابهام های زیادی در ارتباط با گوگل ادوردز ایجاد شد . اولین ابهام این بود که آیا گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر می گذارد یا خیر ؟ در این مقاله ما سعی داریم تا جواب این سوال را بطور جامع بدهیم .

 

 

گوگل ادوردز چیست ؟

 

در ابتدا لازم است تا به تعریف گوگل ادوردز بپردازیم ، گوگل ادوردز یکی از سرویس های غیر رایگان گوگل است که وب مستران با استفاده از آن می توانند به صفحات اول گوگل برسند . این سرویس در سال های گذشته توانست نیمه از درآمد شرکت گوگل را حاصل کند . این سرویس تبلیغاتی در سال 2000 میلادی رو نمایی شد با وجود این سرویس میران سایت ها دیگر مجبور نبودند مبالغ زیادی را به بازاریابان جهت تبلیغ سایت پرداخت نمایند همچنین در مدت زمان کمتری می توانستند به صفحه اول جست و جو گوگل برسند . مدیران و صاحبان کسب و کار با ثبت نام در سایت گوگل ادوردز و ایجاد حساب کاربری می توانند برای کلمات کلیدی مخصوص خود با هر تعرفه ای ایجاد تبلیغ در گوگل کنند اغلب ما سایت هایی را در نتایج جست و جو خود دیده ایم که د کنار آنها Ad نوشته شده است این حروف ، مخفف Adwords می باشد . نمیتوان گفت که گوگل ادوردز از تکنیک ها و قوانین سئو می باشد بلکه این دو سرویس کاملا با هم متفاوت هستند . سرویس تبلیغاتی گوگل فقط بر کلمات کلیدی هر سایت تمرکز دارد اما سئو از بخش های متفاوتی تشکیل شده است .

 

 

تاثیر گوگل ادوردز بر سئو

 

در مقالات زیادی نظرات متفاوتی در ارتباط با تاثیر گوگل ادوردز داده شده است . امروزه مشتریان بسیاری برای سفارش گوگل ادوردز سایت خود به شرکت طراحی سایت دارکوب مراجعه می کنند . سوال آنها این است که آیا گوگل ادوردز بر سئو سایت تاثیر می گذارد ؟ در پاسخ آنها باید گفت خیر ! سرویس تبلیغاتی گوگل هیچ تاثیر مستقیمی بر سئو سایت نمی گذارد . برخی از کاربران این تفکر را دارند که اگر از گوگل ادوردز استفاده کنند سایت آنها بهینه می شود و تبلیغات آنها در گوگل نوعی بک لینک سازی است . این تفکر بسیار نادرست است زیرا با هر کلیک کاربر بر روی تبلیغات گوگل هیچ سیگنالی برای عنکبوت های گوگل ارسال نخواهد شد بلکه این لینک ها از نوع Nofollow که هیچ گونه سیگنالی را به خزنده ها ارسال نمی کنند . در نتیجه تاثیری بر سئو سایت و رتبه بندی نخواهد داشت .لازم است بدانید که هر کلیک روی یک لینک دو نوع سیگنال ارسال خواهد کرد سیگنال مستقیم یا سیگنال غیر مستقیم ؛همانطور که از نامشان پیداست سیگنال های مستقیم بر سئو تاثیر مستقیم و مثبت می گذارند اما سیگنال های غیر مستقیم ، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارند بلکه بر عوامل دیگر تاثیر گذار هستند که آن عوامل تاثیر مستقیم بر رتبه بندی دارند. از این رو می توان گفت سیگنال هایی که لینک های گوگل ادوردز ارسال می کنند از نوع سیگنال غیر مستقیم است و تاثیر مثبت مستقیم بر سئو نمی گذارد .

اما سوال اینجاست که پس این تبلیغات چه نکته مهمی دارند که کاربران زیادی خواستار آن می باشند . باید گفت وقتی یک سایت به وسیله تبلیغات گوگل یا گوگل ادوردز برای مدتی در صفحه اول گوگل بماند افراد زیادی به آن سایت مراجعه می کنند و اگر محصولات و خدمات آن سایت به خوبی ارائه شوند این کاربران به مشتریان دائمی تبدیل خواهند شد . وقتی شما برای سایتتان سفارش تبلیغات گوگل می دهید ، نام سایت شما در بین سایت های رتبه دار صفحه اول گوگل که زمینه کاری یکسانی دارید قرار می گردد بسیاری از کاربران نیز با گوگل ادوردز آشنایی ندارند از این رو فکر می کنند سایت شما به دلیل محبوبیت و کارایی بالا در صفحه اول قرار گرفته است . در این زمانی که وب سایت شما در صفحه اول قرار دارد باید بر روی سئو سایت بیشتر تمرکز کنید تا کاربر پسند شود . بدین ترتیب سایت شما در ذهن کاربرانتان باقی خواهد ماند و اگر سرویس تبلیغاتی شما به پایان برسد کاربران با جست و جو نام سایت شما از آن بازدید می کنند و بدین ترتیب می بینید که گوگل ادوردز بر سئو سایت شما تاثیر غیر مستقیم گذاشته است . همچنین بسیاری از سایت های تازه تاسیس وجود دارند ، با اینکه خدمات و محصولات خوبی دارند بازدید بالایی ندارند به دلیل آن که شناخته شده نیستند پس بهتر است این سایت ها برای شناخته شدن به صفحه اول گوگل بیایند البته با استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل . بدین ترتیب این سایت ها نیز در بین سایت های صفحه اول که بازدید کننده بیشتری دارند قرار می گیرند و به کاربران شناخته می شوند

 

در رابطه با تاثیر گوگل ادوردز بر سئو سایت نظرهای مختلفی وجود دارد عده ای بر این باور هستند که سرویس تبلیغاتی گوگل تاثیر مستقیم بر سئو دارد و عده ای نیز می گویند گوگل ادوردز هیچ تاثیری ندارد زیرا زمان آن محدود است و سایت مورد نظر باید مدام از این سرویس استفاده نماید .

 

جمع بندی

بر طبق گفته های بالا می توان نتیجه گرفت که تبلیغات گوگل برای برخی از سایت ها بسیار موثر است ؛ سایت هایی که تازه به موتور جست و جو وارد شده اند بدون شک تا مدتی برای کاربران نمایش داده نمی شوند و مدیران این دسته از سایت ها از راه های مختلفی برای شناخته شدن استفاده می کنند . برای آنکه تبلیغات گوگل برای شما موثر باشد ابتدا باید سایت خود را بهینه کنید ، کلمات کلیدی مناسب و مختص به کسب و کار خود را انتخاب نمایید و روی آنها سئو را پیاده سازی کنید سپس برای این کلمات سرویس تبلیغاتی گوگل را سفارش دهید . در این مدتی که صفحه و سایت شما در صفحه اول گوگل قرار دارد همچنان بر سئو سایت پافشاری نمایید ، محتواهای خود را بروز کنید همچنین سعی کنید خدمات و محصولات خود را به بهترین شکل ارائه دهید . بدین ترتیب تبلیغات گوگل ادوردز برای یک سایت بسیار موثر خواهد بود . زیرا اگر سایت شما کیفیت خوبی داشته باشد کاربران نام شرکت شما را در ذهن می سپارند و وقتی سرویس شما پایان گیرد باز هم با جست و جو نام شما از سایت تان بازدید می کنند . اما اگر سایت شما کیفیتی نداشته باشد و فقط صرفا به دلیل گوگل ادوردز در صفحه اول قرار بگیرد این تبلیغات هیچ تاثیری بر رتبه و سئو شما نخواهد داشت.

 

منبع : دارکوب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۹ ، ۲۱:۳۹
Ali Hatami
سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۲:۲۵ ب.ظ

معرفی شغل و رشته مشاور تحصیلی

وظایف مشاور تحصیلی ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی به افراد مختلف می باشد . بسیاری از دانش آموزان و یا حتی دانش جویان در انتخاب رشته خود دچار تردید و نگرانی هایی هستند که خود به تنهایی امکان تصمیم گیری درباره آن را ندارند. بنابراین نیاز به شخصی متخصص در زمینه مشاور تحصیلی دارند که به آنها کمک کند تا در انتخاب رشته خود دچار اشتباهی نشوند.

افراد متخصص در این حوزه می کوشند تا مشاوره ای درست به این افراد بدهند. بنابراین نیاز است بعد از شناخت شخصیت مراجعه کننده و اولویت هایی که دارد او را در انتخاب رشته یاری می کند.

الباه در این خصوص نمی شود به هر شخصی تکیه کرد و تمام افراد را با تجربه و با مهارت دانست. انتخاب مشاور تحصیلی نیازمند بررسی و تحقبقاتی است به شما لطمه ای وارد نکند.

 

2. مسئولیت و وظایف مشاور تحصیلی

  • آشنا بودن با تمام رشته های موجود در دانشگاه های مختلف
  • سواد مشاوره دادن به دانش آموزان و دانشجویان
  • قدرت ارتباط با دیگران
  • توانایی برقرار کردن ارتباط به منظور راحت بودن مراجعه کننده و مشاوره بهتر
  • دارای بیان شفاهی خوب و واضح
  • درک نوشتاری و کتبی مناسب
  • آشنا بودن با قوانین و مقررات انتخاب رشته
  • دارای شخصیتی دقیق و جزئی نگر به منظور جلوگیری از هر نوع اشتباه

 

3. مهارت های مورد نیاز مشاور تحصیلی

  • اولین ویژگی که این افراد باید داشته باشند گوش دادن فعالانه است. باید به درستی و با دقت تمام به حرف مراجعه کننده گوش دهند و سخن او را قطع نکند. بنابراین داشتن صبر و حوصله لازمه گوش دادن با دقت است.
  • این افراد باید در برقراری ارتباط با دیگران بسیار قوی باشند. تا با افراد مورد نظر به راحتی بتوانند ارتباط برقرار کنند.
  • درک اجتماعی از دیگر ویژگی هایی است که یک مشاور تحصیلی باید داشته باشد. آگاه بودن از واکنش های دیگران و فهمیدن اینکه چرا این عکس العمل را انجام میدهند بسیار واجب و ضروری می باشد.
  • مشاوره تحصیلی باید اطلاعات جامع و کاملی را نسبت به تمام رشته های موجود داشته باشد. تا اطلاعات غلط و اشتباهی را به مراجعه کنندگان منتقل نکند.
  • این افراد باید در شخصیت شناسی نیز مهارت داشته باشند و بتوانند بهترین راه را متناسب با شخصیت دانش آموز یا دانشجو برای او انتخاب کنند.
  • علاقه مند به کمک کردن به دیگران از دیگر توانایی و مهارت هایی است که این افراد باید داشته باشد.

 

4. فرصت شغلی و بازار کار مشاور تحصیلی

شخصی که مهارت و تجربه کافی را در این زمینه دارد و مدرک تحصیلی مرتبط با مشاور تحصیلی را اخذ کرده است می تواند در مراکز دولتی مانند مدارس و دانشگاه های سراسر کشور فعالیت کند.

افرادی که در کنار مدرک و تجربه های که لازم است دراین زمینه داشته باشند سرمایه کافی را دارند می توانند به صورت مستقل دفتر مشاور تحصیلی را تاسیس کنند. و به صورت مستقل و بدون وابسته بودن به ارگان های دولتی فعالیت خود را آغاز کنند.

 

5. درآمد مشاور تحصیلی

افرادی که در ارگان های دولتی مانند مدارس و دانشگاه ها فعالیت می کنند متناسب با قانون و مقررات خدمات کشور حقوق دریافت می کنند. البته این افراد با توجه به سواد، مدرک تحصیلی ، تجربه، سابقه کار، مهارتها و دیگر موارد حقوق های متفاوتی را دریافت می کنند. در واقع درآمد آنها به موارد مختلفی بستگی دارد که با بررسی آنها و مشخص کردن ارزش آن ویژگی ها حقوقی را پرداخت می کنند.

افرادی که به صورت مستقل فعالیت می کنند متناسب با میزان مراجعه کنندگانی که دارند درآمد متغییری را خواهند داشت. البته اگر افرادی با تجربه و با مهارت باشند که در بین افراد جامعه به خوبی شناخته شده باشند می توانند در آمد بالایی را بدست آورند.

 

6. شخصیت های مناسب شغل مشاوره تحصیلی

در انتخاب شغلی صحیح و درست عوامل مختلفی مانند ارزشها، علایق، ارزش های خانوادگی، نیاز جامعه و … وجود دارد. بنابراین مهمترین کاری که هر شخص باید برای خود  باید انجام دهد شناسایی شخصیت خود و انتخاب شغل متناسب با آن می باشد.

به طور کلی افراد مختلف با تیپ شخصیت های گوناگون می توانند در این شغل موفق باشند و محدودیتی برای شخصی در موفق شدن وجود ندارد. و نمی توان دقیق و مطمئن اعلام کرد که افرادی که از این تیپ شخصیتی برخوردار هستند امکان موفقیت در این شغل را دارند.

اما به طور کلی افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند دارای روحیه ای مناسب با شغل مشاور تحصیلی هستند. این افراد به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و در اطلاعات مربوط به تحصیل به روز می باشند.

 

7. کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم مربوط به شغل مشاوره تحصیلی را به شما منتقل کنیم. به طور کلی شما را با وظایف و مسئولیتها، توانمندی ها، بازار کار و دیگر موارد آشنا کردیم. تا در انتخاب شغل آینده خود هدفمند گام بردارید. امیدواریم که مطالب گفته شده مورد استفاده شما قرار بگیرد و تاثیر مثبتی در انتخاب شغلتان داشته باشد.

مطالب مرتبط :

آگهی استخدام مشاور تحصیلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مهر ۹۹ ، ۱۴:۲۵
Ali Hatami