آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی

۱ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

وقتی می خواهیم به بازی های استراتژی قدیمی فکر کنیم، قطعا سری بازی Age of Empires به ذهنمان می‌ آید. مجموعه ای که برای مدت زیادی مارا درگیر ساخت و ساز و لشکر کشی کرده بود؛ حالا این مجموعه با یک نسخه جدید برگشته، Age of Empires IV یک بازی استراتژی است که در آن شما پایگاه خود را درست می کنید، به مبارزه با دیگر تمدن ها می پردازید و روستا ها را غارت می کنید. در بازی های Age of Empires شما بعد از پیروزی در هر نبرد از اینکه استراتژی هایتان جوابگو بوده و توانسته اید ارتش دشمن را نابود کنید، احساس رضایت می کنید. Age of Empires II توانسته بود این احساس پیروزمندانه را به سرحد خود برساند؛ و این همان احساس فوق العاده است که Age of Empires IV می خواهد حین ادای احترام به گذشته اش کسب کند. اما پس از اینکه در سالهای اخیر نسخه بهبود یافته نسخه های قدیمی بازی به خصوص Age of Empires II منتشر شده اند، بنظر می‌سد که استودیو رلیک ریسک زیادی را به جان نخریده و بیشتر سعی کرده از المان‌هایی استفاده کند که قبلا موفق بوده اند. همین باعث شده که بجز در برخی از موارد، بازی چیز جدیدی برای ارائه نداشته باشد. در ادامه با نقد و بررسی این بازی با وب سایت نوین اسپات همراه باشید تا به نقد و بررسی بازی Age of

Empires IV بپردازیم.

دانلود کنید : دانلود بازی پابجی و بررسی کامل آن

اگر مثل من به فرستادن روستاییان برای انجام کار هایی مثل شکار حیوانات و استخراج طلا و… عادت دارید؛ می توانید به راحتی با جناح ها و تمدن های مختلف بازی کنار بیایید و با ویژگی های تمدنشان سازگار شوید. برای اینکه بتوانید در نبرد هایتان پیروز شوید نیاز دارید تا با رابطه بین نیزه داران، سوارکاران و تیرکمان داران خود آشنا باشید. گاهی یک حمله کوچک به روستا های دشمن برای نابود کردن اقتصادشان، استراتژیک تر از یک نبرد رو در رو است و به شما سود بیشتری می رساند. شما می توانید با ساختن دیوار ها و سایر تجهیزات دفاعی، کاری کنید تا بازی تبدیل به یک مسابقه شطرنج هیجانی شود. بدین ترتیب هر جناحی که بهتر میدان مبارزه را اداره کند، پیروز خواهد بود. اما در نهایت این سلاح های سنگین و سطح بالا مثل توپ ها هستند که می توانند بن بست برابری دو طرف را بشکنند و کسی که بهتر از آنها در زمین مبارزه استفاده می کند، به پیروزی می رسد. وقتی در برابر یک حریف که به انداره شما استعداد و توانایی دارد، قرار می گیرید، بازی شکل جذاب و هیجانی به خود می گیرد که طرفداران بازی های استراتژی را به وجد خواهد آورد.

دانلود کنید : جواب بازی آمیرزا و هرآنچه باید در خصوص آن بدانید

در حالت Skirmish شما یکی از هشت تمدن موجود در بازی را انتخاب میکنید و به مبارزه با یک بازیکن دیگر می روید البته می توانید با آن بازیکن همدست شوید و با هوش مصنوعی بجنگید. شما در این حالت می توانید تنظیمات بازی را شخصی سازی کنید از روش و هدف بازی گرفته تا نوع درختان و حالت نقشه را می توانید عوض کنید. از آب و هوای معتدل اروپایی تا دشت های سرسبز آسیای میانه و جنگل های سردسیری سیبری، هرکدام از آنها با توجه به شرایطشان، شما را با چالش هایی روبه رو می کنند؛ که شما باید با تاکتیک ها و استراتژی هایتان سعی کنید تا پیروز شوید. قبل از شروع بازی از آنجایی که استودیو مانور زیادی روی نبرد دریایی نداده بود، انتظاراتم از آن به شدت پایین بود و فکر می کردم فقط در حد ابتدایی آن را پیش برده اند. ولی نبرد های دریایی به  خوبی در بازی جا گرفته اند و باعث شده اند تا نقشه های جزیره ای نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

اما به نظر من از هشت تمدن موجود، شش عدد از آنها به اندازه کافی، منحصر به فرد نیستند، گرچه هر کدام از آنها تکنولوژی و واحد های خاص خود را دارند. همینطور هر تمدن روش های مختلفی برای قوی تر کردن اقتصادش دارد. مثلا چینی ها بیشتر درآمد طلایشان را از جمع آوری مالیات کسب می کنند، یا عباسیان از دارالحکمه (House of wisdom) استفاده می کنند که باعث می‌شود آنها در زمینه تکنولوژی سرآمد دیگران باشند. اما این تغییرات کوچک سبب نشده که بازی پیشرفت بزرگی داشته باشد و بتواند خود را به عنوان یک اثر پیشرو در سال ۲۰۲۱ ، معرفی کند. گرافیک بازی نیز در بالاترین حالت، تاثیر گذار نیست و مثل بازی های ده سال پیش است. مثلا اگر بخواهیم این بازی را با Total War که سال 2010 منتشر شده است مقایسه کنیم؛ در Total War میتوانیم از تعداد نیروهای بیشتری که بهتر طراحی شده اند و در محیطی با کیفیت بیشتر، مبارزه می کنند استفاده کنیم. و در حالی که سرمایه گذار Age of Empires IV شرکت Microsoft است، میتوان فهمید که استودیو Relic بودجه مناسبی داشته و فقط نتوانسته به درستی از آن استفاده کند. بجز بعضی از ایده های فیزیکی جدید بازی مثل: مخفی کردن لشکر در جنگل برای کمین کردن. چیز دیگری در این بازی نیست که نتوانید در نسخه Definitive بازی های Age of Empires II و Age of Empires III، انجام دهید.

 

 

مگر اینکه از مغول ها استفاده کنید، با پایگاه هایی تمام متحرک و اقتصادی که برای پول در آوردن، به نابود کردن وسایل دیگران متکی است. تمدن مغولی، سنت ها را می‌شکند و توانایی های Relic را در آوردن چیز های جدید به بازی نشان می دهد. جناح مغول، من را از حالت کم اشتیاقی نسبت به بازی در آورد و باعث شد برای کاوش هرچه بیشتر تاکتیک های نظامی هیجان زده بشوم، و اکثر زمان مولتی پلیر بازی کردنم را به آواز و رقص کنار سوارکاران مغول، بگذرانم. روس ها هم جلوه ای نو به بازی میدهند، ولی به هیچ وجه اندازه مغول ها عجیب و خاص نیستند. روس ها بیشتر در تلاشند تا با شکار کردن پول در بیاورند و به این روش طبیعت را تحت کنترل خود درآورند. آنها بجای اینکه در یک پایگاه مرکزی متراکم که به سختی از آن محافظت می شود زندگی کنند، در پایگاه های کوچک پراکنده زندگی می کنند.

 

 

متاسفانه حتی چنگیز‌خوان هم نتوانست من را از سیستم مسیر یابی و هدایت وحشت‌ناک بازی نجات دهد. با سواره نظام ها که پشت هر مانعی گیر می کنند و پیش  آهنگ هایی که  سعی می کنند بجای دور زدن جنگل  از میان آن رد شوند، شوالیه هایی که دور یک نیزه دار جمع می شوند و جمعی با او مبارزه می کنند در حالی که می توانستند تقسیم شوند و به طور موثر تری در مبارزه کمک کنند. همه و همه اینها شما را وادار می کنند که به طور مداوم مراقب نیروهایتان باشید تا بتوانید بهترین استفاده از آنها را بکنید و بتوانید در نبرد هایتان پیروز شوید. این اشکالات حرکتی حتی برای مغول ها که روش مبارزه‌شان، نیاز  به جزعیات بالا ندارد هم وجود دارند.

 

اما در یک حیطه، ویژگی های قدیمی Age of Empires IV برای من چیزی جز لذت فراهم نکرد. بازی دارای 40 ماموریت سینگل پلیر در بخش کمپین است. که اکثرا به زیبایی ساخته شده اند. بازی دارای 4 کمپین است، در کمپین اول شما در نقش انگلیسی ها  علیه فرانسوی ها هستید که این نبرد ها در جریان تهاجمات نورمن اتفاق می افتند. در کمپین دوم شما نقش فرانسوی ها علیه انگلیسی ها در جریان جنگ صد ساله را دارید. اما کمپین سوم و چهارم بازی که از آنجا لذت واقعی بازی شروع می شود، شامل امپراطوری مغول ها و ظهور مسکو هستند. دو کمپین اول بازی کمی کند هستند. چون تمرکزشان روی کسل کننده ترین جناح های بازی است و هم‌چنین تشابهات زیادی بین دو کمپین وجود دارند، به طوری که گاهی اوقات ممکن  است دو کمپین را با یکدیگر اشتباه بگیرید. اما دو کمپین دیگر شامل هزاران هدف متنوع و جذاب هستند که شما را وسط نقاط حساس تاریخ میگذارند و به شما اجازه می دهند تا تاریخ را لمس کنید. شما در طول بازی مستند های کوچکی که بیشتر جنبه آموزشی دارند را میبینید که در جای خود جالب هستند و می توانند چیز های زیادی به شما یاد بدهند.

 

 

نباید جنبه موسیقیایی و صداسازی بازی را از یاد برد. در طول بازی موسیقی های سنتی، کمک زیادی می کنند تا روح هر جناح برانگیخته شود و بهتر با هر تمدن انس بگیریم. دیالوگ های سربازان در زبان بومی آن تمدن های کهن ضبط شده است؛ که شامل بعضی زبان هایی که امروزه دیگر به طور بومی استفاده نمیشوند نیز می شود. برای مثال انگلیسی ها به زبان انگلیسی قدیم حرف می زنند که برای امروزیان غیر قابل فهم است. زبانی که به تدریج پیشرفت می کند و به انگلیسی میانه و در نهایت انگلیسی کنونی می رسد. به نظر من این سطح از جزعیات جذاب بود و باعث شده بود که بهتر سیر پیشرفت در تمدن ها را ببینم.

 

Age of Empires  IV  گاهی  اوقات، بیش از حد، کم ریسک است. ولی وقت هایی که از ناحیه امن خود خارج می شود، می تواند جذابیت زیادی کسب کند. کمپین های گسترده و جناح های غیر معمول مثل مغول ها و روس ها جذابیت بازی را دو چندان کرده اند. با اینکه گاهی اوقات بعضی مشکلات مثل کمبود تعداد نیرو و مشکلات مسیر یابی و گرافیک نه چندان خوب، باعث می شوند از زیبایی بازی کاسته شود، شخصا از بازی لذت بردم. البته گاهی باعث می شد از خودم بپرسم که چقدر جا برای این این سبک قدیمی بازی در زندگی من وجود دارد. چون با وجود اینهمه پیشرفت در صنعت بازی سازی، دیگر بهانه ای برای پیشرفت نکردن وجود ندارد.

منبع : نوین اسپات

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ دی ۰۰ ، ۱۰:۱۳
Ali Hatami