آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۱۸ ق.ظ

عوامل مهم در موفقیت استارتاپ ها


برای یک استارتاپ دست یافتن به بازار دشوار و زمان بر است. اما اگر بازار هدف به درستی و به طور منحصر به فرد انتخاب شود در بلند مدت با استفاده از راه کارهای مناسبی که قصد دارم در این مقاله آن ها را عنوان کنم می شود به سود قابل قبولی رسید.

 

1.شناخت بازار هدف

اول از همه باید بازار هدف خاص خود را بشناسید. یعنی اینکه استارتاپ ها در ابتدا باید بخش خاص و نسبتا کوچکی را در بازار انتخاب کنند. هدف اصلی تمرکز در یک بخش خاص و رشد همه جانبه در آن بخش است. برای رقابت و شکست رقیب های یک صنعت، استارتاپ ها نیاز دارند روی مشتریان خاص و اصلی شان تمرکز کنند. در واقع شناخت بازار خاص و بازاریابی در آن جا به استارتاپ ها برای خرید و فروش سریع تر و درآمد بیشتر و امکان رشد هرچه بیشتر در آینده کمک می کند.

بهترین مثال برای این موضوع شرکت RedBull است که نوشابه های انرژی زا تولید می کند.RedBull در ابتدا قوطی های نوشابه اش را بدون هیچ هدف خاصی و استراتژی رقابتی در صنعت نوشیدنی های انرژی زا برای فروش به عموم در بازار قرار داده بود. به طوری که افراد نمی دانستد که نوشابه های RedBull جز کدام دسته از نوشیدنی ها هستند. آیا نوشیدنی معمولی است یا انرژی زا؟ به همین دلیل فروش نسبتا کمی داشت. این شرکت اشکال کار خود را فهمید و روی گروهی خاصی از مشتریان خود یعنی ورزشکاران تمرکز کرد. و از آن به بعد تبلیغ نوشابه های خود را در مسابقات معروف فرمول 1 ، فوتبال و بسکتبال تبلیغ کرد و فروش خود را منحصر به این بازار کرد.

 

2.مزیت رقابتی خود را به رخ بکشید

مزیت رقابتی خود را بشناسید و آن را به رخ بکشید. مزیت رقابتی چیزی است که همیشه و در همه جا باید روی آن تاکیید داشته باشید و مرتب آن را بیان کنید. توجه کنید برای جذب مشتری بیش از همه چیز داستان سرایی خیلی ماثر است. چرا؟ چون مردم داستان را دوست دارند. قسمت اصلی داستان شما که باید روی آن تاکیید داشته باشید همان مزیت رقابتی و تفاوت شما با رقباتون است. در واقع کار اصلی شما پیدا کردن مزیت رقابتی تان و تبدیل آن به داستانی جذاب از استارتاپ خودتون و استفاده از آن در کمپین های تبلیغاتی و وب سایتتان است.


به عنوان مثال شما باید پشتیبانی حرفه ای داشته باشید. اینکه چقدر مشتری مدار هستید و برای سوالات و مشکلات آن ها چقدر ارزش قائل هستید یک مزیت است. بگذارید همه مشتریانتان این را بدانند. یا اینکه فرض کنید فلان برند رقیب شماست و از بسته بندی های ارزان و بی کیفیت برای محصولاتش استفاده می کند ولی بسته بندی محصولات شما با کیفیت و جذاب تر است. خب این هم یک مزیت رقابتی است و مشتری های شما باید آن را بدانند.

 

3.خدمات خود را به صورت جذاب و گیرا بیان کنید

وب سایت یا تبلیغات شما باید طوری جذاب طراحی شده باشد که در همان چند ثانیه اول مشتری رو به سمت خودش بکشاند تا بتوانید بیشتر راجع به محصول یا کسب و کارتان برای آن ها توضیح دهید و قانع شان کنید چرا استفاده از محصولات و خدمات شما به نفع آن هاست.

جالب است بدانید بر اساس تحقیقات شرکت مایکروسافت از سال 2000 میلادی تا الان میانگین توجه افراد روی یک موضوع از 12 ثانیه به 8 ثانیه کاهش پیدا کرده است. پس توجه کنید کمتر از 8 ثانیه زمان دارید تا مشتریان احتمالی خود را مجذوب تبلیغات خود کنید و آن ها را به سمت کسب و کار خود بکشانید.

در دنیای جدید و دیجیتال امروز اولین چیزی که مورد توجه مشتریان قرار می گیرد وب سایت استارتاپ شما است. سعی کنید وب سایتتان را طوری طراحی کنید که نوعی ایجاد تعهد در مشتری ایجاد کند و مشتری بتواند تا حدی استفاده از محصولات و خدمات شما را تجربه کند. یادتان باشد این تجربه در مشتری باید تا حدی متفاوت تر از رقبایتان باشد تا مشتری بیشتر شیفته کار و خدمات شما شود.

 

4.مشتریانتان را وابسه به کسب و کار خود کنید

یکی از ویژگی های کوچک بودن کسب و کار شما و استارتاپی بودنش امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بدون واسطه گری داخل شرکت های بزرگ است. با استفاده از این ظرفیت فضایی را برای درک بهتر مشتریان و رفع بهتر نیاز ها و انتظاراتشان را فراهم کنید. یکی از بهترین کانال های تبلیغاتی شما مشتریان وفادارتان است. هرچه توانایی شما در پاسخ گویی و  رفع مشکلات ،سوالات و شکایات مشتریانتان بیشتر باشد مشتریان وفادار بیشتری را خواهید داشت.

ویژگی خاص مشتریان وفادار این است که با تبلیغات دهان به دهان، کامنت گذاری در محیط های اجتماعی و تعریف و تمجید از کسب و کار شما به دیگران، مشتریان بیشتری را برای شما جذب می کنند. پس هرچه سریع تر راه های وفادار سازی مشتریان را یاد بگیرید و مشتری مداری را فراموش نکنید.


سخن آخر این است که اولا اگر در حوزه کاری خود رقبای به خصوصی دارید سعی کنید در یک بازار خاص روی مشتریان به خصوص متمرکز شوید. نگاهی عمیق به فعالیت خود و رقبایتان داشته باشید و مزیت رقابتی خود را شناسایی و به رخ بکشید. محصولی با ویژگی خاص داشته باشید که در همان نگاه اول جذابیت خود را به مشتری نشان دهد. یادتان نرود برخورد اول و نگاه اول با محصول شما در جذب کردن مشتری بسیار مهم است. خدمات مشتریان باید اولویت اول فعالیت هر استارتاپی باشد که می خواهد رقیبای بزرگش را شکست دهد و مشتریان جدید بازار را جذب کند. امیدورام از این مقاله استفاده کافی را برده باشید و همیشه در کسب و کار اینترنتی تون موفق باشید.

منبع : همیار وب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۱۸
Ali Hatami
شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۲۹ ب.ظ

شکست در کسب و کارهای اینترنتی

اغلب کسب و کارهای اینترنتی که امروزه با شکست مواجه و نابود می شوند عواملی در پشت پرده ی آن ها است که شاید خیلی ها از آن ها آگاهی نداشته باشند. در مقابل کسب و کارهایی هم وجود دارند که به موفقیت هایی در دنیای اینترنت رسیده اند که این کسب و کارها هم دلایلی برای موفقیت شان دارند.

در این مقاله قصد دارم دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی را عنوان کنم و در مورد آن ها توضیحاتی را به شما بدهم. تا افرادی که کسب و کار اینترنتی دارند یا قصد راه اندازی آن را دارند بتوانند کسب و کار خود را در  مسیر موفقیت جلو ببرند و آن را با شکست رها نکنند.

 

اینفوگرافیک دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی

 

1.ایده نامناسب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اولین موردی که باعث شکست زود هنگام در کسب و کارهای اینترنتی می شود انتخاب ایده نامناسب برای شروع کسب و کار اینترنتی است. بعضی از کسب و کارها هستند که بدون تحقیق در بازار هدف و بدون در نظر گرفتن اینکه آیا این ایده می تواند نیاز مردم را رفع کند ایجاد می شوند. مدیران این کسب و کارها ممکن است بدون هدف و بدون علاقه ای به این حوزه کاری و صرفا به خاطر پر طرفدار بودن آن، کسب و کار اینترنتی خود را آغاز کنند. مسلما کاری که بدون هدف و علاقه دنبال شود به جایی نخواهد رسید. گاهی اوقات ممکن است ایده های خوبی هم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود داشته باشند ولی با راه اندازی آن ممکن است آن چیزی در در ذهن خودشان تصور می کردند محقق نشود.

 

2.عدم ارزیابی بازار کار و رقبا

بعضی از کسب و کارها هستند که بدون تحقیق بازاری و رقبا و بدون داشتن طرح تجاری محکوم به شکست می شوند. مدیران این کسب و کار ها بدون ارزیابی و در نظر گرفتن بازار کار و محصولات و خدمات رقبایشان کسب و کار خود را آغاز می کنند. ممکن است ایده خوبی هم داشته باشند ولی بدون در نظر گرفتن موارد ذکر شده کسب و کار خود را به زودی با شکست مواجه می کنند.

بررسی رقبا یکی از مهمترین کارهایی است که یک کار آفرین اینترنتی باید انجام دهد. با بررسی رقبا و داشتن یک طرح تجاری خوب می توانید یک قدم جلوتر از رقبای خود باشید و کسب و کار اینترنتی خود را به خوبی آغاز کنید.

 

3.عدم استفاده صحیح از تبلیغات اینترنتی

بعضی از کسب و کارها هستند که با صرف هزینه های کلان برای تبلیغات اینترنتی، کسب و کار اینترنتی خود را در معرض شکست قرار می دهند. مدیران این کسب و کارها بدون داشتن هدف و استراتژی مشخص کمپین های تبلیغاتی خود را اجرا می کنند. به عنوان مثال ممکن است بنر تبلیغاتی که در سایتی قرار می دهند اصلا جذاب نباشد و مفهوم خاصی نداشته باشد و کاربر را به کلیک بر روی آن ترغیب نکند.

یا اینکه بعضی از مدیران کسب و کارها انتظار این را دارند که اکثر افرادی که از طریق تبلیغات برای اولین بار وارد سایت آن ها می شوند باید از آن ها خرید کنند در صورتی که این گونه نیست. اولا در تبلیغات اینترنتی باید بازدیدکننده را برای اولین باری که از سایت شما دیدن می کند به صفحه فرود خود هدایت کنید و اطلاعات تماسش را دریافت کنید و دوما در گام بعدی اعتماد او را جلب کنید و آن را به خریدار تبدیل کنید.

پیشنهاد ویژه همیار وب : ویژگی های کسب و کار اینترنتی چیست؟

 

4.عدم گذاشتن وقت کافی برای کسب و کار اینترنتی

بعضی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی زمان کافی برای کار خود نمی گذارند. صرفا سایتی را راه اندازی می کنند و به حال خود رهایش می کنند. در صورتی که تولید محتوا و آپدیت سایت یکی از مهمترین کارهایی است که در هر کسب و کار اینترنتی باید رعایت شود. با تولید محتوای رایگان و ارزشمند در قالب های مختلف و در اختیار گذاشتن آن برای مخاطبان خود می توانید مشتریان بالقوه ای را به سایت خود هدایت کنید. و در گام های بعدی همین مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل می شوند.

این گونه افراد وقت کافی برای شناخت و اجرای روش های جدید تبلیغات و بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار خود  نمی گذارند وهمین باعث می شود که از رقبای خود عقب بمانند و چه بسا در معرض شکست قرار بگیرند.

 

5.عدم کسب اطلاعات و مهارت های بیشتر

بسیاری از مدیران کسب و کارهای اینترنتی ممکن است تحت تاثیر راه اندازی کسب و کار خود هیجان زده باشند و به فکر گسترش علم و توانایی خود نباشند. همین ممکن است یکی از دلایل شکست آن ها در کسب و کار اینترنتی خود باشد. یکی از مولفه های کلیدی در کسب و کار اینترنتی ارتقاء مهارت ها و پشتیبانی های لازم است. اگر وقت این کارها را ندارند بهتر است برای این کار افرادی را استخدام کنند تا حداقل از رقبای خود عقب نمانند.

مطالعه و تحقیق کردن در زمینه حوزه ی کاری خود را هیچ وقت فراموش نکنید و هر روز به دنبال کسب اطلاعات و مهارت های بیشتر در کسب و کار خود باشید.

 

6.نداشتن صبر در کسب و کارهای اینترنتی

اکثر افرادی که کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی می کنند انتظار این را دارند که در کمترین زمان ممکن به سود زیاد برسند. درست است که در کسب و کارهای اینترنتی پتانسیل کسب درآمد های کلان وجود دارد  ولی این امر نیاز به زمان دارد و این گونه نیست که با راه اندازی یک سایت بشود در ماه اول کلی درآمد کسب کرد.

متاسفانه بعضی از مدیران سایت ها با این طرز تفکر و نداشتن صبر کافی نمی توانند در کسب و کار اینترنتی خود به موفقیت برسند و کسب و کار اینترنتی خود را با شکست رها می کنند و به سراغ کار دیگری می روند.

صبر و حوصله از عوامل اصلی در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی است که با داشتن این دو فاکتور می توانید به نتایج دلخواه خود برسید.

 

7.کیفیت نامطلوب محصولات و خدمات

یکی دیگر از عواملی که در شکست کسب و کارهای اینترنتی دخیل است عدم داشتن محصولات و خدمات با کیفیت است. کیفیت محصولات چه از نظر محتوایی چه از نظرهای دیگر باید متناسب با نیازهای مشتریانتان باشد. با زیر نظر گرفتن محصولات رقبای خود تا حد زیادی می توانید کیفیت محصولات خود را بالا ببرید.

کسب و کارهای اینترنتی که محصولات و خدماتشان از کیفیت خوبی برخوردار نیست به مرور زمان مشتریان خود را از دست می دهند و با تبلیغ منفی توسط مشتریان ناراضی کسب و کار خود را در معرض نابودی قرار می دهند.

پیشنهاد می کنم مقاله اشتباهات رایج در کسب و کارهای اینترنتی را هم بخوانید

 

سخن آخر این است که مواردی که در این مقاله عنوان کردم تعدادی از عواملی بود که باعث شکست کسب و کارهای اینترنتی می شد. شما با در نظر گرفتن همین موارد کمک بسیاری در موفقیتتان در کسب و کار اینترنتی خود کنید و تا  حدودی کسب و کار اینترنتی خود را از شکست دور کنید. امیدوارم مطالب گفته شده در این مقاله براتون مفید بوده باشد. منتظر انتقاد های سازنده شما عزیزان در قسمت کامنت ها هستم.

منبع : همیار وب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۲۹
Ali Hatami
شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۲۶ ب.ظ

ویژگی های کسب و کار اینترنتی چیست؟

 یکی از شغل هایی که میشه با آن به کسب درآمد ثابت و میلیونی رسید کسب و کار اینترنتی است. امروزه کسب و کارهای اینترنتی خیلی گسترده شده است و روز به روز می بینید که شغل هایی که اصلا فکر نمی کردید اینترنتی بشه به صورت اینترنتی شده اند مثل زودفود یا تاکسی یاب های آنلاین. در این مقاله قصد دارم ویژگی های کسب و کار اینترنتی که باعث می شود افراد زیادی به آن روی آوردند را عنوان کنم.

 

چرا کسب و کار اینترنتی؟

پتانسیلی که در کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد در هیچ یک از کسب و کارهای دیگر وجود ندارد. کسب و کارهای اینترنتی با پتانسیلی که دارند می توانند درآمد پایدار و ثابتی را برای شما ایجاد کنند. یکی از دلایل آن عدم محدودیت در زمان و مکان است. به طور مثال شما می توانید خدمات خود را به صورت 24 ساعته و به افرادی که در جنوب کشور یا حتی در خارج از کشور هستند هم ارائه کنید.

با کسب و کار اینترنتی بدون اینکه همیشه سرکار باشید می توانید درآمد زایی داشته باشید. هر زمان که دوست  دارید از خواب بیدار شوید. هر زمان که دوست دارید می توانید به خودتان مرخصی بدهید و به  مسافرت و تفریح بروید.

با کسب و کار اینترنتی خودتان رئیس خودتان باشید

 

ویژگی های کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کارهای اینترنتی مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارند که در هیچ کسب و کاری وجود ندارد که من در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنم

 

1.انعطاف پذیری

همان طور که در بالا به آن اشاره کردم از ویژگی های مهم کسب و کار اینترنتی انعطاف پذیری آن است. با کسب و کار اینترنتی می توانید کارهایی کنید که در هیچ کدام از کسب و کارهای دیگر نمی توانید آن ها را انجام دهید. به عنوان  مثال می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به صورت اتوماتیک کنید و در  حالی که خواب هستید هم درآمد زایی کنید.

 

2.بدون نیاز به سرمایه اولیه

در کسب و کارهای اینترنتی می توان با کمترین سرمایه ممکن کار خود را شروع کنید. شما در ابتدا می توانید با کمترین هزینه کسب و کار اینترنتی خود را استارت بزنید و در ادامه برای آن هزینه هایی را کنید. البته به نوع کسب و کار اینترنتی هم بستگی دارد مثلا اگر اطلاعاتی که خودتان دارید را می خواهید به علاقه مندان و مخاطبین خود بفروشید واقعا نیاز به سرمایه آن چنانی ندارید و فقط با راه اندازی سایت و یک استراتژی خوب بازاریابی اینترنتی می  توانید کسب و کار اینترنتی سود آوری را داشته باشید.

 

3.کمترین ریسک ممکن

راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم یعنی کمترین ریسک ممکن. شما با کمترین موانع موجود در بازار کار می توانید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید.

 

4.بدون نیاز به هزینه های جانبی

بدون نیاز به هزینه های جانبی می توانید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید. بدون اینکه هزینه دفتر کار یا کارمند بدهید می توانید کسب و کار خود را در منزل خود آغاز کنید. بدون اینکه جوازی برای کسب و کار خود بگیرید و یا اینکه مالیاتی برای کار خود بدهید می توانید کسب و کار اینترنتی داشته باشید.

مقاله سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را هم بخوانید

 

5.اتوماتیک سازی فرایند درآمد زایی

یکی از بهترین ویژگی های کسب و کارهای اینترنتی اتوماتیک کردن آن است. شما می توانید فرایند فروش محصول و تحویل دادن آن به مشتری را اتوماتیک بدون دخالت کسی انجام دهید. با سیستم ایمیل مارکتینگ می توانید  بازدیدکنندگان سایتتان را به مشتری های بالقوه و در نهایت به مشتری های بالفعل  تبدیل کنید. با اتوماتیک کردن کسب و کار اینترنتی خود بدون افزایش ترافیک سایت می توانید فروش خود را چندین برابر کنید. و از این طریق می توانید درآمد ثابت و پایداری داشته باشید

 

6.با کسب و کار اینترنتی رئیس خود می شوید

چگونه با کسب و کار اینترنتی رئیس خود می شوید؟ شما بدون نیاز به اینکه هر روز صبح راس ساعت به خصوصی سر کار حاضر باشید یا اینکه برای کسی کار کنید می توانید رئیس خود باشید. به واسطه ی کسب و کار اینترنتی هر زمان که دوست دارید از خواب بیدار می شوید یا می توانید هر زمان که دوست دارید سرکار خود حاضر شوید. خیلی مهم است که برای خود کار می کنید و با کاری که به آن علاقه دارید کسب درآمد می کنید.

مقاله با دست پر کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید را هم بخوانید

 

سخن آخر این است که کسب و کارهای اینترنتی ویژگی های بسیاری دارند که خودتان به آن فکر کنید می توانید به موارد بیشتری پی ببرید. من در این مقاله فقط تعدادی از آن ها را عنوان کردم. قصدم از نوشتن این مقاله این بود که با این ویژگی هایی که از کسب و کار اینترنتی برای شما نام بردم به شما انگیزه ای به راه اندازی کسب و کار اینترنتی  بدهم. بهتون پیشنهاد می کنم اگر ایده نابی دارید حتما روی  آن تمرکز کنید و کسب و کار اینترنتی خودتان را راه

اندازی کنید.

 

منبع : همیار وب


۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۲۶
Ali Hatami