آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی
سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۲:۲۵ ب.ظ

معرفی شغل و رشته مشاور تحصیلی

وظایف مشاور تحصیلی ارائه خدمات مشاوره ای تحصیلی به افراد مختلف می باشد . بسیاری از دانش آموزان و یا حتی دانش جویان در انتخاب رشته خود دچار تردید و نگرانی هایی هستند که خود به تنهایی امکان تصمیم گیری درباره آن را ندارند. بنابراین نیاز به شخصی متخصص در زمینه مشاور تحصیلی دارند که به آنها کمک کند تا در انتخاب رشته خود دچار اشتباهی نشوند.

افراد متخصص در این حوزه می کوشند تا مشاوره ای درست به این افراد بدهند. بنابراین نیاز است بعد از شناخت شخصیت مراجعه کننده و اولویت هایی که دارد او را در انتخاب رشته یاری می کند.

الباه در این خصوص نمی شود به هر شخصی تکیه کرد و تمام افراد را با تجربه و با مهارت دانست. انتخاب مشاور تحصیلی نیازمند بررسی و تحقبقاتی است به شما لطمه ای وارد نکند.

 

2. مسئولیت و وظایف مشاور تحصیلی

  • آشنا بودن با تمام رشته های موجود در دانشگاه های مختلف
  • سواد مشاوره دادن به دانش آموزان و دانشجویان
  • قدرت ارتباط با دیگران
  • توانایی برقرار کردن ارتباط به منظور راحت بودن مراجعه کننده و مشاوره بهتر
  • دارای بیان شفاهی خوب و واضح
  • درک نوشتاری و کتبی مناسب
  • آشنا بودن با قوانین و مقررات انتخاب رشته
  • دارای شخصیتی دقیق و جزئی نگر به منظور جلوگیری از هر نوع اشتباه

 

3. مهارت های مورد نیاز مشاور تحصیلی

  • اولین ویژگی که این افراد باید داشته باشند گوش دادن فعالانه است. باید به درستی و با دقت تمام به حرف مراجعه کننده گوش دهند و سخن او را قطع نکند. بنابراین داشتن صبر و حوصله لازمه گوش دادن با دقت است.
  • این افراد باید در برقراری ارتباط با دیگران بسیار قوی باشند. تا با افراد مورد نظر به راحتی بتوانند ارتباط برقرار کنند.
  • درک اجتماعی از دیگر ویژگی هایی است که یک مشاور تحصیلی باید داشته باشد. آگاه بودن از واکنش های دیگران و فهمیدن اینکه چرا این عکس العمل را انجام میدهند بسیار واجب و ضروری می باشد.
  • مشاوره تحصیلی باید اطلاعات جامع و کاملی را نسبت به تمام رشته های موجود داشته باشد. تا اطلاعات غلط و اشتباهی را به مراجعه کنندگان منتقل نکند.
  • این افراد باید در شخصیت شناسی نیز مهارت داشته باشند و بتوانند بهترین راه را متناسب با شخصیت دانش آموز یا دانشجو برای او انتخاب کنند.
  • علاقه مند به کمک کردن به دیگران از دیگر توانایی و مهارت هایی است که این افراد باید داشته باشد.

 

4. فرصت شغلی و بازار کار مشاور تحصیلی

شخصی که مهارت و تجربه کافی را در این زمینه دارد و مدرک تحصیلی مرتبط با مشاور تحصیلی را اخذ کرده است می تواند در مراکز دولتی مانند مدارس و دانشگاه های سراسر کشور فعالیت کند.

افرادی که در کنار مدرک و تجربه های که لازم است دراین زمینه داشته باشند سرمایه کافی را دارند می توانند به صورت مستقل دفتر مشاور تحصیلی را تاسیس کنند. و به صورت مستقل و بدون وابسته بودن به ارگان های دولتی فعالیت خود را آغاز کنند.

 

5. درآمد مشاور تحصیلی

افرادی که در ارگان های دولتی مانند مدارس و دانشگاه ها فعالیت می کنند متناسب با قانون و مقررات خدمات کشور حقوق دریافت می کنند. البته این افراد با توجه به سواد، مدرک تحصیلی ، تجربه، سابقه کار، مهارتها و دیگر موارد حقوق های متفاوتی را دریافت می کنند. در واقع درآمد آنها به موارد مختلفی بستگی دارد که با بررسی آنها و مشخص کردن ارزش آن ویژگی ها حقوقی را پرداخت می کنند.

افرادی که به صورت مستقل فعالیت می کنند متناسب با میزان مراجعه کنندگانی که دارند درآمد متغییری را خواهند داشت. البته اگر افرادی با تجربه و با مهارت باشند که در بین افراد جامعه به خوبی شناخته شده باشند می توانند در آمد بالایی را بدست آورند.

 

6. شخصیت های مناسب شغل مشاوره تحصیلی

در انتخاب شغلی صحیح و درست عوامل مختلفی مانند ارزشها، علایق، ارزش های خانوادگی، نیاز جامعه و … وجود دارد. بنابراین مهمترین کاری که هر شخص باید برای خود  باید انجام دهد شناسایی شخصیت خود و انتخاب شغل متناسب با آن می باشد.

به طور کلی افراد مختلف با تیپ شخصیت های گوناگون می توانند در این شغل موفق باشند و محدودیتی برای شخصی در موفق شدن وجود ندارد. و نمی توان دقیق و مطمئن اعلام کرد که افرادی که از این تیپ شخصیتی برخوردار هستند امکان موفقیت در این شغل را دارند.

اما به طور کلی افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند دارای روحیه ای مناسب با شغل مشاور تحصیلی هستند. این افراد به راحتی می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و در اطلاعات مربوط به تحصیل به روز می باشند.

 

7. کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم مربوط به شغل مشاوره تحصیلی را به شما منتقل کنیم. به طور کلی شما را با وظایف و مسئولیتها، توانمندی ها، بازار کار و دیگر موارد آشنا کردیم. تا در انتخاب شغل آینده خود هدفمند گام بردارید. امیدواریم که مطالب گفته شده مورد استفاده شما قرار بگیرد و تاثیر مثبتی در انتخاب شغلتان داشته باشد.

مطالب مرتبط :

آگهی استخدام مشاور تحصیلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۵
Ali Hatami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی