آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۲ ب.ظ

سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها دانست. این فرآیند به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از 200 معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.


اوایل شروع سئو

در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.

با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.

یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.

این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.
یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.


سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و ... مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود. این روش پایه تمام تلاش‌های بهینه‌سازی است زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر گونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می‌نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود بنابراین خیلی مهم است که روش SEO On Page بدرستی قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می‌شود؛ این شامل تمام چیزهایی است که می‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندی بالای سایت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایت‌های دیگر به سایت شما اشاره می‌کنند) متمرکز می‌شود سپس با استفاده از روش‌هایی که در خارج از وب سایت انجام می‌شود به بهینه‌سازی موتور جستجو می‌پردازد.

SEO Off Page یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت بدست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود.

سئو کلاه - سفید چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می‌شود زیرا دلیل آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده می‌کند.

سئو کلاه - سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتی دیگر اصطلاح سئو کلاه – سیاه اشاره به مجموعه‌ای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتم‌های موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندی بالا، بکار می‌رود. این مهم است که بدانید این‌ روش‌ها غیر اخلاقی بوده و توسط هیچ موتور جستجویی تایید نمی‌شود و بکارگیری این روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه داده را برای همیشه در بر دارد.

انجام تاکتیک‌های سئو کلاه – سیاه ممکن است که باعث افزایش رشد ناگهانی در نتایج جستجو شود ولی می‌تواند منجر به پرداخت جریمه و یا حذف کامل از فهرست پایگاه داده موتور جستجو شود.

مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو

در زیر به برخی از مقالات در زمینه بهینه سازی موتور جستجو اشاره شده است:

پژوهشی در استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو برای توسعه وب سایت های بزرگ

در این پژوهش محقق معتقد است که هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد مشکلی که خیلی از شرکت ها با آن مواجه هستند این مسئله است که نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است. در این تحقیق بر اساس 77 معیاری که از منابع مختلف و موتورهای جستجو بررسی نموده است استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت را بصورت زیر معرفی می نماید:

  • بهبود ساختار سایت
  • استراتژی کلمات کلیدی
  • استراتژی URL
  • بهینه سازی کد
  • پردازش کردن متن
  • بهینه سازی لینک های ورودی
  • استراتژی نام دامنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

این پژوهش استراتژی بهینه سازی شرکت های گوگل و مایکروسافت را بررسی و توضیح داده است و موردی که جهت مطالعه و آنالیز قرار داده است، استراتژی های مربوط به شرکت مایکروسافت است. مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو از نظر محقق عبارتند از:

  • اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت
  • اضافه کردن URL به نقشه سایت
  • اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز جهت crawl

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

در این تحقیق محققین عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به 3 سه بخش تقسیم بندی می کنند:

  • شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
  • وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
  • جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.

محققین معتقد هستند افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی دیگر می بایست اطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.

بهینه سازی موتور جستجو: مفاهیم آنالیز فنی

در این تحقیق بر اساس یکسری مقالات، مطالعات و راهنمایی ها برخی از مفاهیم بهینه سازی موتور جستجو آورده شده است. محقیق معتقد هستند بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است.

منبع : سئوکار

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۶:۳۲
Ali Hatami
دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۲۵ ب.ظ

چگونه از کودکتان بهترین عکس را بگیرید؟

برای عکاسی کودک با او همسطح شوید اما نه به این معنا که اگر فقط بنشینید یا روی زمین دراز بکشید کافی میباشد،

بلکه هنر عکاسی یعنی اینکه شما بتوانید از زوایای مختلفی نگاه کنید تا موضوع، جذاب و خاص دیده شود؛ حتی میتوانید با ایستادن روی مبل یا صندلی از زاویه بالا از کودک در حال غذا خوردن، بازی کردن، خوابیدن و . . . عکاسی کنید.
برای انجام اینکار خیلی احتیاط کنید؛ ایستادن در سطحی بالاتر از کودک این قدرت را به شما میدهد تا از نمایی به اصطلاح نمای دید پرندگان عکاسی کنید.

نکته تکنیکی عکاسی از کودک

برای عکس برداری از زاویه بالا بهتر است که از لنز واید استفاده کنید تا بتوانید کادر بازتری داشته باشید اینگونه میتوانید در یک تصویر هم کودک و هم وسایل اطرافش در ثبت کنید درست این است که هنگام عکاسی با این لنز کمی به سمت جلو خم شوید تا پاهای خودتان در کادر عکس نباشد، اگر در منزل عکاسی میکنید به نورها و سایه ها توجه داشته باشید و دقت کنید که سایه خودتان که از نور لوستر و یا لامپ سقفی ایجاد میشود روی کودک نباشد، بهترین نور برای این زاویه نوری است که از پنجره میتابد برای هنری شدن عکستان بهتر است که از سمت چپ یا راست نور بتابد چرا که اینگونه به تصویر ثبت شده حجم میدهد.
برای تنوع بخشیدن و بهتر شدن عکس های خود به این موضوع توجه کنید که میتوانید از نمای نزدیک عکاسی کنید، برای گرفتن چنین عکسی لازم است دقت کنید که کادر با چهره کودک پر شود به گونه ای که جزئیات صورت کاملا مشخص شود.

نکته تکنیکی عکاسی از کودک

هنگام عکاسی از نمای نزدیک باید از لنز ماکرو و یا آداپتور کلوزآپ استفاده کنید.
برای تنظیم دوربین های غیر حرفه ای برای اینکه بتوانید تا حد امکان به موضوع نزدیک شوید باید تنظیم را روی آیکون گل قرار دهید.
دقت کنید به علت فاصله کم دوربین با موضوع عمق میدان عکس بسیار کم است و این باعث میشود اگر در نقطه مناسب فوکوس نکنید بخشی از عکس شما محو شود، بهتر است سعی کنید روی چشم ها فوکوس کنید توجه کنید نقطه ای که شما فوکوس میکنید کانون اصلی عکس شما میباشد.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۶:۲۵
Ali Hatami
دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۳ ب.ظ

سبک ها و سازهای موسیقی به زبان انگلیسی

موسیقی یکی از مشهورترین و محبوب ترین انواع هنر است.

میلیارد ها نفر در سراسر دنیا به انواع مختلف موسیقی گوش می دهند و میلیون ها ساز می نوازند.

در این مقاله ما می خواهیم راجع به موسیقی، ژانرهای آن و تعدادی از ساز های موسیقی بیاموزیم.

 

Music is one of the most famous and popular types of art.

Billions of people all around the world listen to different kinds of music and millions of them play an instrument.

In this article we want to learn about music, its genres and some music instruments.

Top 6 music genres

۱- Electronic Dance Music:

Generally referred as EDM, this form of music is produced by DJs who add dozens of tones to a piece to create unique music.

موسیقی رقص الکترونیکی

 

معمولا به عنوان EDM از آن یاد می شود. این نوع از موسیقی توسط دی جی ها تولید می شود که هزاران نوا به قطعه ی موسیقی اضافه می کنند تا موسیقی نادری خلق کنند.

Electronic Dance Music

۲- Rock music:

Originated as “Rock & Roll” in the United States, Rock music has been rocking the world since the 1950s.

It is a form of music that started actually around string instruments, but now uses other modern instruments too making it a little difficult to give it an accurate definition.

Its loud and strong beats make it popular among the youths.

موسیقی راک

این موسیقی که به عنوان راک اند رول در آمریکا به وجود آمد، از سال ۱۹۵۰ در کل دنیا یکه نازی می کند.

راک نوعی از موسیقی است که در واقع با یاز های سیمی اغاز شد اما الآن از سازهای مدرن نیز استفاده می کند که باعث می شود تعریف دقیقی از آن نشود ارائه داد.

ضرب های بلند و قوی آن این موسیقی را در میان جوانان بسیار محبوب کرده است.

Rock music

 

۳- Jazz Music:

Jazz is one of the old kinds of music and has its roots both in the West African and European culture.

Despite of it being old music, a lot of youngsters are in love with it.

جاز

 

جاز یکی از انواع قدیمی موسیقی است و ریشه ای از هر دو فرهنگ آفریقای غربی و اروپا را دارد.

با اینکه جاز موسیقی قدیمی است بسیاری از جوانان عاشق آن هستند.

Jazz

۴- Rhythm and Blues Music:

Vocalists like Rihanna, Beyoncé, Usher and the legendary Michael Jackson have all made it huge in the music industry with their love for this form of music.

Originated in the 1940s, this African-American music is a combination of hip hop, funk, dance, pop and soul focusing on themes like relationships and freedom.

ریتم و بلوز

خوانندگانی چون ریحانا، بیانسه، آشر و مایکل جکسون افسانه ای با عشق خود به این نوع موسیقی، آن را در صنعت موسیقی بسیار بزرگ و مهم کردند.

این موسیقی که در دهه ی ۱۹۴۰ پایه گذاری شد، تلفیقی از هیپ هاپ، فانک، رقص، پاپ و سول است و روی موضوعاتی مثل روابط عاشقانه و آزادی تمرکز می کند.

Rhythm and Blues

۵- Country music:

Another popular genre of American music which originated in the 1920s, Country music has its roots from American folk and western music.

It is formed using simple forms of instruments.

موسیقی کانتری

یکی دیگر از ژانر های محبوب موسیقی آمریکایی که در دهه ی ۱۹۲۰ به وجود آمد موسیقی کانتری است که ریشه در موسیقی محلی و غربی دارد.

این موسیقی با استفاده از ساده ترین حالت ساز های موسیقی به وجود آمده است.

منبع : https://zabanebartar.com/english-style-music/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۶:۱۳
Ali Hatami

نوشتن در مورد نحوه اخراج کارمند کاری سخت و غیر معمول است. اخراج افراد ناکارآمد در میان پرسنل ، یکی از دردناکترین و در عین حال مهمترین کاری که شما در دوران مدیریت خود باید انجامش دهید. برای من همیشه دردناکترین بخش کاری ام اخراج پسنل بوده است و همیشه سعی کرده ام تا جایی که ممکن است این کار را انجام ندهم. اما چه باید کرد گاهی مجبور به اینکار بوده ام.
هیچ جنبه ای از کارم نسبت به اخراج پرسنل ، تا این حد برایم سخت و غم انگیز نبوده است، اما به عنوان یک مدیر باید بدانید که عملکرد ضعیف پرسنل نا کارآمد مسئولیت شما را کاهش نمی دهد. در هر صورت شما مسئول هستید و عملکردهای ضعیف کارکنان خسارتهای زیادی به سازمانتان وارد می سازد و مسئول این خسارتها خود شما هستید. از طرفی عملکرد ضعیف پرسنل شما ، از شما مدیری ضعیف و ناکارآمد می سازد. بنابراین ضروری است هنگامیکه با یک کارمند ناکارآمد در تیم خود مواجه می شوید، تمام سعی خود را در ارتقا آن کارمند بکار ببرید که بتوانید او را با خود همراه سازید. ولی اگر در نهایت موفق به اینکار نشدید. چاره ای جز اخراج کارمند نمی ماند. لذا اینکار را انجام دهید اینطور آن فرد هم می تواند شانس خود را در جایی دیگر و شاید در شغلی دیگر امتحان کند.

در فرآیند اخراج فشار روحی بسیار سنگینی به کارمند وارد می شود و این فشار روحی و احساسی یک سری رفتارها به دنبال خود خواهد داشت.

 

کارمند در طی دوره اخراج ۵ مرحله را پشت سر می گذارد.

  1. شوک (ناشی از دریافت خبر اخراج)
  2. مقاومت (عصبانیت فرد ناشی از این مقاومت است)
  3. پذیرش (اخراج را به عنوان یک رخداد خارج از کنترل آنها می پذیرند)
  4. اکتشاف ( بعد از پذیرش به دنبال فرصت های جدید می روند)
  5. تعهد ( به آینده و موقعیت های جدید خود امیدوار و متعهد می شوند)

 

نحوه اخراج کارمند

شما به عنوان یک مدیر باید این مراحل را به خوبی درک کرده و از آنها آگاهی پیدا کنید. سپس در طی این فرایند باید به کارمند کمک کنید که سریعتر از مرحله یک و دو گذشته و به مرحله پذیرش برسد. مدت زمان این مراحل در افراد مختلف، متفاوت است. ولی در هر صورت شما باید برای کوتاه کردن این مراحل نهایت تلاش خود را بکنید.
توصیه میکنم که حتما خبر اخراج را شخصا و در یک جلسه حضوری به کارمند بگویید. نیازی به مقدمه چینی و گفتن جملات همدردی و غیره نیست. اگر شما مدیر خوبی بوده باشید و قبلا تلاش خود را برای همراه کردن و آموزش کارمند انجام داده باشید او به خوبی دلیل اخراج خود را می داند و نیازی به مقدمه چینی و دلیل و برهان آوردن نیست. در غیر اینصورت اگر تلاشی برای بهبود کارمند نکرده اید و برای رشد او وقت و انرژی نگذاشته اید، مجاز به اخراج نیستید.

یکی از مهارتهایی که در کلاسهای آموزشی خود ، آموزش می دهم نحوه اخراج کارمند است. این مهارت از آنجایی حیاتی است که مدیر قبل از اخراج کارمند باید تلاشهایی را برای همراه ساختن کارمند انجام دهد. و در صورت نتیجه بخش نبودن این تلاشها اقدام به اخراج نماید. میتوان گفت تا ۸۰ درصد اخراج ها مشکل از خود مدیر است.

به هر ترتیب در جلسه اخراج به هیچ وجه وارد بحث و جدل با کارمند اخراج شده نشوید. دلیل و برهان های بیخودی نیاورید و سعی کنید تا حال فرد را به خوبی درک کنید. چرا که در غیر اینصورت او نمی تواند از مراحل  یک و دو عبور کند. بنابراین با رک و رو راست صحبت کردن به فرد کمک کنید تا موقعیت را به خوبی درک کند.

منبع : سایت ارشیا دکامی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۶:۰۲
Ali Hatami
دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۸ ب.ظ

چگونه مرد را عاشق خود کنیم؟

اگر عاشق مردی شده‌اید و قصد دارید به او ثابت کنید که شما، همۀ آن چیزی هستید که او نیاز دارد، باید موارد و مسائلی را در نظر بگیرید. عاشق کردن یک مرد کار ساده‌ای نیست و البته این کار دشوار به معنای آن نیست که شما برای عاشق کردن یک مرد تمام وجود خود را ببازید و کاملاً به خاطر او تغییر کنید.

از نظر دانشمند روانشناس، دکتر تاد کاشدن، عشق به معنای گسترش خود است. برای این گسترش وجودی، نیازی نیست که خود را تغییر دهید بلکه کافی است به علایق، ارزش‌ها، باورها، خواسته‌ها و اهداف فرد دیگر احترام بگذارید و در واکنش این رفتار خواهید دید که فردی که قصد عاشق کردن آن را دارید هم احترامی متقابل برای شما قائل خواهد شد.

زندگی مانند فیلم‌های عاشقانه نیست که به شیرینی و به سادگی آن فیلم‌ها بتوان مردی را عاشق خود کرد. پیاده کردن بسیاری از چیزهایی که در رمان‌ها می‌خوانیم و در فیلم‌ها می‌بینیم، در دنیای واقعی گاها امکان‌پذیر نیست؛ اما موارد مهمی وجود دارند که برای عاشق کردن یک مرد می‌توانید آن‌ها را به کار ببرید. اگر این موارد را قدم به قدم و درست انجام دهید، قطعاً موفق خواهید شد. در ادامه به بررسی مواردی که روانشناسان برای عاشق کردن یک مرد بر آن‌ها تأکید می‌کنند، می‌پردازیم.

 

۱-احترام به خود، بهترین حامی جذابیت شماست


اگر می خواهید یک برداشت اولیه عالی از خود بسازید، هرگز کاری نکنید که نشان دهد برای خودتان ارزش و احترام قائل نیستید

مردانی که احساس کنند شما برای خودتان ارزش و احترام زیادی قائلید ، بی درنگ جایگاه بالایی روی نردبان ارزش برای شما قائل می شوند. آن ها تنها زمانی متوجه این ارزش و احترام شما می شوند که آن را نشان دهید. زمانی که کاری انجام می دهد که نشان دهنده ی بی تفاوتی یا بی احترامی است توجه و ارزشی که به او می دهید را کم کنید.

سخت تلاش کردن برای به نتیجه رسیدن بدترین کاری است که می توانید انجام دهید ملکه با ارزش هرگز برای به دست آوردن مردان سخت تلاش نمی کند. ملکه اگر احساس ورود به یک رابطه اشتباه بروز پیدا کرد، به سادگی پاپس می کشد.

این زن هرگز برای جلب توجه مرد نمی جنگد، این باید برعکس باشد. مردان باید برای جلب توجه شما تلاش کنند و برای آن بجنگند اما چطور؟
سخت تلاش کردن همان تلاش برای جلب توجه کردن است. تفاوت اصلی همین جاست. ملکه توجه اش را تنها به مردی می دهد که برای دریافت آن می جنگد. او قطعا ، یک یا دو حقه برای اینکه مرد را وادار به جنگیدن کند ،در آستین دارد.

آیا این حقه ها را شما بلدید؟
ملکه سخت به دست می آید نیازی به تلاش کردن ندارد نیازی ندارد که آگاهانه برای جلب توجه مرد به دنبال راهکار و استراتژی باشد. او تنها مختصری از زمان و توجه اش را صرف مردی می کند که برای آن می جنگد ، مردی که تلاش های لازم را انجام می دهد. یک رابطه ی خوب هیچ گاه نمی تواند بر اساس بازی ها ساخته شود. (این تکنیک برگرفته از دوره ملکه باش تا برایت زانو بزند است)

 

۲- برای عاشق کردن یک مرد خودت باش

یکی از گام‌های مؤثر در عاشق کردن یک مرد، این است که خود واقعی‌تان باشید. روانشناس بالینی دکتر مری لین، معتقد است فردی که سعی می‌کند سبک زندگی دیگران را تقلید کند و از خود واقعی‌اش دوری کند، در واقع خود را دوست ندارد! چگونه فردی که خود را دوست ندارد می‌تواند در عاشق کردن یک مرد موفق باشد؟! وقتی سعی می‌کنید خود واقعیتان را با ماسک‌های شخصیتی مختلف بپوشانید، به مرور بر روحیه خود فشار می‌آورید و ممکن است در بازی کردن نقش‌های مختلف دچار سردرگمی و اختلالات شخصیتی شوید. شما باید سعی کنید مرد مورد نظرتان عاشق شما شود و نه عاشق ماسکی که بر شخصیت خود می‌زنید. نشان دادن خود واقعیتان با تمام کاستی‌ها نشانه صداقت شماست و چه چیزی بهتر از عاشق کردن مردی، با صداقت و راستی!

 

۳- برای عاشق کردن یک مرد به ظاهر خود اهمیت بدهید


برای عاشق کردن یک مرد نیازی نیست رژیم بگیرید، رنگ موهایتان را تغییر دهید و… تنها کافی است تلاش کنید مرتب و سرزنده باشید. زیبایی شما منحصر به فرد است و نیازی به تغییر ندارید اما توجه به ظاهرتان و مرتب و تمیز بودن می‌تواند نظر فرد مقابل را به شما جلب کند و اعتماد به نفس شما هم افزایش پیدا کند.


مقاله مرتبط: چگونه پسری را دیوانه خود کنیم؟ با روش های دیوانه کردن یک پسر آشنا شوید


۴-تکنیک تطابق سطح فکر در عاشق کردن مرد

مردها معمولا عاشق دخترانی می شوند که سطح فکری مشابه با خودشان دارند. برای عاشق کردن یک مرد اگر مرد فکر کند که با دختری نابالغ سر و کار دارد، ممکن است از او تنفر پیدا کند.

برای این که این بخش واضح و روشن باشد، به تعریف دقیقی از واژه ی “بالغ” نیاز داریم. هیچ معنای همگانی درون این کلمه نهفته نیست، معنای این واژه به استاندارد ها و دیدگاه های شخصی بستگی دارد.

به طور عمومی، اگر می خواهید کسی با بلوغ مشابه خودتان را متقاعد کنید، سطح فکری اش را با خودتان تطابق دهید، چه این سطح فکری بالا باشد چه پایین. افرادی هستند که اگر به آن ها ثابت کنید سطح فکری بالاتری به نسبت خودشان دارید، تحت تاثیر قرار می گیرند.

در سمت دیگر ماجرا، افراد سست، در صورتی که جلوه ی بیشتری از خودشان داشته باشید، احساس تهدید شدن می کنند. مثالی از این نوع افراد مردانی هستند که تاب تحمل زن های باهوش را ندارند. زنی که در چنین داستانی حضور دارد، نباید هوشش را به رخ بکشد وگر نه شریک اش را از خودش بیزار می کند.((این تکنیک برگرفته از دوره ملکه باش تا برایت زانو بزند است))

 

۵- برای عاشق کردن یک مرد مهارت خوب شنیدن را یاد بگیرید

داشتن توانایی ارتباط برقرار کردن می‌تواند در جلب نظر فرد مورد نظر شما مؤثر باشد. برای آن که بتوانید ارتباط مؤثری برقرار کنید باید شنونده خوبی باشید. مردان نیازمند گوشی شنوا هستند تا حرف‌هایشان را بشنود و بتوانند مشکلاتشان را با آن فرد در میان بگذارند. مردان بیشتر مایل هستند به مسائل مهم بپردازند و درباره آن‌ها صحبت کنند. کافی است شما صبورانه به حرف او گوش دهید و با این کار قدمی برای بیشتر عاشق کردن او بردارید.

۶- برای عاشق کردن یک مرد نگرش خوب و مثبت داشته باشید

حتماً افرادی که دید منفی نسبت به اکثر مسائل دارند برای شما هم آزاردهنده هستند و شما هم تمایل ندارید با این افراد رفت و آمد و گفتگو داشته باشید زیرا انرژی منفی آن‌ها بر همه تأثیر می‌گذارد. داشتن نگرشی مثبت به مسائل، به ویژه مسائلی که شاید به نظر بیاید که قرار است خوب پیش نروند، رفتاری بسیار دل‌نشین و جذب‌کننده است. یک مرد عاشق رفتار بانویی می‌شود که نگرشی مثبت به مسائل دارد و سعی می‌کند در زمان‌های مختلف زندگی خود شاد و سرزنده باشد. انرژی مثبت شما به او نیز منتقل می‌شود و او را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این، به مرور زمان دیدتان به زندگی خودتان هم مثبت‌تر می‌شود و بیشتر از زندگی لذت خواهید برد.

۷- برای عاشق کردن یک مرد مهربان باشید


هر فردی در وجود خود این توانایی را دارد تا در برخورد با موارد و افرادی در زندگی خود، بدجنسانه عمل کند. بهتر است سعی کنید این توانایی منفی را از ذهن خود حذف کنید. سعی کنید مهربان باشید و به بقیه مهربانی نشان دهید. این رفتار برای هر مردی جذاب خواهد بود.

۸- برای عاشق کردن یک مرد متفاوت باشید

بهترین راه برای متفاوت بودن، این است که خودتان باشید. خود واقعی شما منحصر به فرد است و با همه انسان‌ها متفاوت است.سعی نکنید خود را مانند کسی دیگر جلوه دهید و در واقع نباید فیلم بازی کنید.

۹- برای عاشق کردن یک مرد اعتماد به نفس داشته باشید


اعتماد به نفس داشتن کلید اصلی عاشق کردن یک مرد است. بسیاری از زنان فکر می‌کنند اگر رفتاری مظلومانه داشته باشند می‌توانند موجب دل‌رحمی دیگران شوند، در صورتی که این تفکر کاملاً اشتباه است. هیچ فردی به سمت انسانی ضعیف کشیده نمی‌شود. نقش یک فرد نیازمند و وابسته را بازی کردن نه تنها شما را به خواسته‌تان نمی‌رساند بلکه به مرور موجب ضعف شخصیتی شما هم می‌شود. اگر می‌خواهید مردی عاشق شما شود، باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. افرادی که اعتماد به نفس ندارند، قابل اعتماد هم نیستند. شما شایسته عشق ورزیدن هستید، پس به خود اعتماد کنید.

منبع : تکامل من

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۵:۴۸
Ali Hatami

نوشتن قرارداد یا مبایعه نامه یکی از مهم ترین بخش های خرید یا فروش ملک است که متاسفانه عدم آگاهی از نکات حقوقی فروشندگان و خریداران محترم را با مشکلات عدیده ای رو به رو می کند.

در این مقاله سعی کرده ایم برخی از نکاتی که باید در هنگام نوشتن مبایعه نامه و قرارداد بدانید را جمع آوری کنیم تا با خیال آسوده به انجام معامله بپردازید.

یکی از دلایل نگرانی  خریداران و فروشندگان خانه از حضور در جلسه نشست همین موضوعات است که نادیده گرفته می شود و صدمات مالی شدیدی را به طرفین معامله وارد می نماید.

 

مبایعه نامه

 

نکاتی در مورد ثمن مبایعه نامه ( قیمت مبایعه نامه )

ضرر و زیان در مبایعه نامه

🔴 ضمانت اجرای تاخیر در پرداخت ثمن (قیمت مبایعه نامه)

🔺۱- در صورت نپرداختن ثمن توسط خریدار در تاریخ‌های مندرج در قرارداد، فروشنده می‌تواند با مراجعه به دادگاه دادخواست مطالبه ثمن قرارداد را بدهد که می‌تواند علاوه بر اصل پول، خسارت تاخیر تادیه به نرخ شاخص بانک مرکزی را از زمان مطالبه تا زمان پرداخت نیز علاوه بر خسارت دادرسی (هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل) مطالبه کند.

🔺۲- فروشنده می‌تواند از حق حبس خود استفاده کند به این صورت که تا پرداخت نشدن ثمن معامله با توجه به شرایط قرارداد، از تحویل مبیع (مثلا ملک فروخته شده) خودداری کند.

🔺۳- اگر قرارداد بیعی منعقد شده باشد که خریدار هیچ مبلغی از ثمن را نپرداخته باشد و قرار بر پرداخت یک جای قیمت معامله باشد و مبیع نیز تحویل خریدار نشده باشد فروشنده می‌تواند پس از ۳ روز از زمان انعقاد قرارداد – فقط با شرایط ذکر شده – قرارداد را به استناد خیار تاخیر ثمن، فسخ کند.

🔺۴- اگر در قرارداد قسمتی از ثمن معامله پرداخت شده باشد و یا چک داده شده باشد و یا زمان پرداخت تعیین شده باشد با تاخیر در پرداخت ثمن، فروشنده حق فسخ قرارداد را ندارد و مجبور است که فقط برای دریافت ثمن معامله اقدام اقامه دعوی کند.

🔺۵- اگر در قرارداد شرط شده باشد که تاخیر در پرداخت ثمن و یا مثلا وصول نشدن هر کدام از چک‌های قرارداد، به فروشنده حق فسخ می‌دهد (خیار تخلف از شرط) در این صورت با تحقق شرط، فروشنده می‌تواند با دادن اظهارنامه اعلام فسخ کند و سپس به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست تایید فسخ بدهد.

🔺۶- اگر در قرارداد خسارت برای تاخیر ثمن توافق شده باشد که به آن وجه التزام می‌گویند در صورت تاخیر در پرداخت ثمن، فروشنده می‌تواند علاوه بر ثمن دادخواست مطالبه خسارت قراردادی (وجه التزام) را نیز تقدیم دادگاه کند اما بحثی وجود دارد که وقتی ثمن معامله وجه نقد است توافق بر خسارتی بیش از نرخ بانک مرکزی وجاهت قانونی ندارد و بعضی از دادگاه‌ها به خسارت بیشتر از نرخ مذکور رای نمی‌دهند.

 

مبایعه نامه

 

 

این نکات هم در مورد وکالت از دکتر محمود حقیقت طلب بسیار مهم است

بسیاری از مردم به دلیل نا آگاهی از ذات وکالت بعنوان عقد جایز و بدلیل اعتماد به دفاتر اسناد رسمی گمان میبرند که مفاد وکالت همانی هست که آنان تنظیم می کنند !

در حالی که چنین پنداشتی کاملا اشتباه هست .

وقتی وکیل و موکل برای تنظیم وکالت نامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می کنند دقیقا مفاد وکالت باید همانی باشد که اصحاب وکالت توافق می کنند و نه اینکه سر دفتر صلاح می داند .
بهر روی کیسی را که میخوام برای شما هم میهنان تعریف کنم آخرین تجربه بنده حضور بنده به همراه موکلی هست که جهت تنظیم وکالت نامه جامع و بلاعزل یا بعبارتی وکالت فروش هست .

بعدا از تنظیم مبایعه نامه و رد وبدل کردن اسناد و مدارک مربوط به ملک خریداری شده نوبت به حضور در دفتر اسناد رسمی البته بنا به درخواست موکل بنده ( خریدار آپارتمان ) برای اخذ و تنظیم وکالت نامه از فروشنده رسید .

پس از معطلی چند ساعته بالاخره پیش نویس وکالت تهیه شد و بنابر درخواست بنده نسخه ای را با اکراه یکی از کارکنانش به من تحویل داد.

وبلافاصله شروع به مطالعه مفاد وکالت نامه کردم همه چیز خوب داشت پیش می رفت مثلا در خصوص حق انتقال مورد وکالت به غیر و حتی بخود ، حق تفویض وکالت ، حق اخذ وجه ، اسقاط کافه خیارات ( حق ساقط کردن تمامی خیارات فسخ ) ، حق تسلیم وتحویل و قبض ( دادن ) و اقباض ( گرفتن ) ، حق طرح دعوی در محاکم قضایی و استخدام وکیل و حق مراجعه با ادارات ثبت اسناد و املاک و … تا اینکه چشمم به عبارت ” پارکینگ احتمالی ” خورد به هوای اینکه ممکن است اشتباه نوشتاری باشد به سردفتر موضوع رو متذکر شدم ولی ایشان در کمال تعجب در مقابل درخواستم موضع گرفت و در ادامه اظهار داشت که من مطابق نامه شرکت تعاونی … وکالت را تنظیم می کنم .

بنده هم خطاب به ایشان گفتم شما باید مطابق توافقات و خواسته ما وکالت را تنظیم کنید نه مطابق خواست یا دستور تعاونی !
همین موضعگیری سردفتر مرا به شک انداخت .

چراکه در متن مبایعه نامه حسب اظهارش اپارتمان مورد معامله دارای انباری و پارکینگ مسقف و مستقل بود نه پارکینگ احتمالی ! بنابراین شم پلیسی من گل کرد و اصرار بنده موجب شد سردفتر برای تمکین خواسته ما پیشنهاد کرد نامه تعاونی را ببرید تا اصلاح شود تا من هم بتوانم اصلاحات مورد نظر را اعمال کنم . من هم پذیرفتم .

وکالت تنظیمی را همانجا رها کردم و به اتفاق موکلم مجددا به شرکت تعاونی مراجعه کردم ودراینجا بود که مسئول تعاونی در برابر خواسته و حساسیتم اقرارکرد که بلوک … دارای دو واحد کسری پارکینگ هست و درواقع عبارت ” پارکینگ احتمالی ” پوششی بود برای خفه کردن اعتراض احتمالی خریدار در هنگامی که پایانکار ساختمانی اخذ می شود و کسری دو واحد پارکینگ هم مشخص می شود دیگر خریدار حتی حق اعتراض را هم نداشته باشد !
در این ترفند چند نکته وجود دارد که برای آگاه کردن شما هم میهنان عزیزم متذکر می شوم :
نکته اول : هرگز تن به حضور در دفتر اسناد رسمی که دیگران معرفی میکنند ( اعم از مشاورین املاک ، فروشنده ، سازنده ملک ، شرکت تعاونی ، نهادهای دولتی ( به استثنای بانک ها) ندهید .

در عوض سردفتری را که به راستی و درستکاری می شناسید انتخاب کنید .

نکته دوم : سردفتر حق حذف خواسته و یا اضافه کردن مطالبی علیرغم میل ، منافع و توافق شما را به هیچوجه ندارد .
نکته سوم : توجه داشته باشید وقتی شرکت تعاونی مشتریان را طی نامه به جهت تنظیم وکالت نامه معرفی می کند اعتماد نکنید و شما می توانید دفترخانه معتمد خود را انتخاب کنید

نکته چهارم : وکالت را قبل از امضاء و تائید ، با دقت مطالعه کنید و به عبارات خاص ، عبارات مبهم ، عبارات چندپهلو و …. حساس باشید و واکنش جدی نشان دهید .

نکته پنجم : پس از انجام تشریفات اداری در شرکت تعاونی ، مبادرت به اخذ وکالت نامه از فروشنده در دفترخانه معتمد و مورد نظر خودتان نمایید .

نکته ششم : در متن وکالت معاملاتی حتما این جمله را درج نمایید : ” وکیل در حیات و وصی موکل در ممات می باشد .
نکته هفتم : در چنین مواردی بدون حضور وکلا و مشاورین باسواد ، دلسوز و با تجربه به دفاتر اسناد مراجعه نکنید

نکته هشتم : متاسفانه بدلیل عدم نظارت سازمان تعاون و اداره بازرسی برخی از شرکت های تعاوتی بدلیل بی دانشی و یا بدلیل منفعت جویی زرنگ بازی های عجیب و غریب در میاورند که خیلی باید مواظب این گونه رفتارها بود .
نکته نهم : هرگز اجازه ندهید چنین وکالتی را سلسله مراتبی تنظیم شود بعنوان مثل :

” نخست مبادرت به اخذ پایانکار از شهرداری منطقه و بعد اخذ صورتجلسه تفکیکی از اداره ثبت اسناد ، اخذ تقسیم نامه ثبتی ، اخذ سند رسمی و سپس حق واگذاری و فروش ملک مورد معامله بغیر را دارد ” با تن دادن به چنین شرایطی بخصوص در معاملات املاک با تعاونی های مسکن دچار گرفتاری خواهید شد .

چراکه اکثر شرکت های اعاونی در ضمن ساخت وساز تخلفات زیادی در احداث ساختمان ها مرتکب می شوند .
نکته دهم : حتما در وکالت نامه ، پلاک ثبتی اصلی ملک درج شود .
‌‌
شاد وتندرست باشید
خرداد ۱۳۹۷

برای خواندن این مطلب به سایت آموزش مشاور املاک کام مراجعه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۰:۴۰
Ali Hatami