آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی
يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۰۲:۱۱ ب.ظ

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

ایرانیان حضور جدی و فعالانه در دنیای رمزارزها را از طریق صرافی ها و ابزارهای خارجی و به کمک چندین واسطه آغاز کرده بودند. زمانی که به میان آوردن صحبت از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران کمی بی معنا می نمود.

اما در سالیان اخیر و شاید به طور خاص در یک سالی که گذشت، توجه و اهمیت به دنیای رمزارزها ابعاد تازه ای به خود گرفته است و فارغ از صرافی ها و درگاه های معتبر سرمایه گذاری در این دنیای جذاب، شمار زیادی از صرافی های ایرانی ارز دیجیتال نیز ایجاد شده است.

اما هنوز هم هستند کاربرانی که در با نقش و کارکرد صرافی در دنیای ارز دیجیتال آشنا هستند و نه شناختی از انواع ایرانی و خارجی آن و میزان اعتبار آن ها دارند. بر این اساس در جستار پیش رو تصمیم داریم به معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران بپردازیم. اما  یک صرافی ارز دیجیتال چیست و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران کدام است؟ با ما باشید.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

یک صرافی ارز دیجیتال جایی است که در آن می توان ارزهای دیجیتال معروف مانند بیت کوین، اتریوم و یا حتی ارزهای دیجیتال کمتر شناخته شده مانند وی چین را خرید یا معامله کرد.

صرافی ها در حالت کلی مانند بلاکچین و ارزهای دیجیتال به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می شوند. پیش از این در تکراتو به بهترین صرافی غیرمتمرکز پرداخته بودیم و حالا قصد داریم شما را با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران آشنا کنیم.

در مدل متمرکز شما با شارژ حساب خود و ثبت سفارش به صورت خودکار می توانید یک ارز دیجیتال بخرید. اما در حالت غیرمتمرکز بعد از ارسال سفارش، یک اپراتور به طور دستی موجودی شما را دریافت به شما ارز دیجیتال را تحویل می دهد در ایران بیشتر از شیوه غیرمتمرکز استفاده می شود، ولی صرافی های معتبر معمولا صرافی های متمرکز و اتوماتیک آنلاین هستند. با این وجود در جستار پیش رو به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران می پردازیم.

البته فارغ از این موارد باید از این موضوع مطلع باشید که بنابر آخرین قوانین، خرید و فروش بیت کوین در ایران هنوز به رسمیت شناخته نشده است و برای آن قوانین شفاف و مشخصی وجود ندارد. در وب سایت پلیس فتا در این باره آمده است.

در نهایت اگر به صرافی های ایرانی اعتماد ندارید یا اساسا استفاده از صرافی های معتبر و متمرکز خارجی را ترجیح می دهید، ما استفاده از صرافی بایننس یا بیتمکس را به شما پیشنهاد می دهیم. اما اگر صرافی های ایرانی ارز دیجیتال را کارآمد می دانید، در بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران با ما باشید.

 

 

معرفی صرافی نوبیتکس

به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران باید از نوبیتکس یاد کرد که خود را اولین بستر دانش بنیان تبادل رمزارزها با تاییدیه معاونت علمی فناوری رییس جمهور معرفی می کند. نوبیتکس از جمله پرطرفدارترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال هستند.

کارمزد معاملات در این وب سایت به صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می شود، مثلا ار مبتدی باشید، کارمزد اولیه معاملات شما حدود 0.035 درصد خواهد بود. همچنین معاملات به صورت جفت ارز یعنی مثلا بیت کوین در مقابل تتر با کارمزدی در حدود 0.015 محاسبه می شود.

یکی از مزایای مهم این صرافی احراز هویت نه چندان پیچیده آن است که با آن می توان به صورت محدود خرید و فروش داشت. همچنین برای شرکت ها حساب ویژه‌ای در نظر می گیرند که کارمزد آن مناسب تر است.  دقت کنید برای احراز هویت صرافی نوبیتکس شما به تصویر آخرین قبض خود نیاز خواهید داشت. اگر قبض کاغذی برایتان صادر نمیشود و یا از تاریخ آخرین قبضتان 3 ماه گذشته است، با مشکل مواجه خواهید شد.

 

معرفی صرافی کوین نیک

یکی از نقاط ضعف این صرافی عدم وجود جفت ارزهایی مثل بیت کوین اتریوم و یا بیت کوین ریپل است که باعث می شود کاربر برای تبدیل یک ارز دیجیتال حتما باید آن را به صورت ریالی یا دلاری نقد کرد و سپس به ارز دیجیتال مد نظر بدل کنید.

البته این نیاز در پلتفرم وابسته به کوین نیک با نام کوین نیک مارکت مرتفع شده است. کوین نیک مارکت مهمترین قابلیت این وب سایت است که بستری برای خرید مستقیم از کابران بدون واسطه فراهم کرده است. این امکان در میان سایت های فارسی زبان بی نظیر است. همچنین قسمت وبلاگ این سایت مطالب آموزشی جالبی دارد که می تواند برای مطالعه جالب باشد.

برای ورود به سایت از شیوه دو مرحله ای استفاده شده و با پیامک و ایمیل نیز می توان این کار را کرد اما از شیوه google 2fa authenticator پشتیبانی نمی کند. حساب کاربری این وب سایت در توییتر بسیار فعال و مفید است و دنبال کردن آن بی فایده نیست.

کوین نیک در حال توسعه اپلیکیشن اختصاصی نیز هست اما در حال حاضر برای استفاده از آن باید از سایت استفاده کنید. میزان دقیق کارمزد در این سایت مبهم است. در صفحه اصلی آمده که کوین‌نیک از شما کارمزدی نمی‌گیرد اما در مارکت بر حسب میزان دارایی و نوع خرید شما باید کارمزد پرداخت کنید. اما هیچ عدد و رقمی به صورت شفاف به عنوان کارمزد بیان نشده است. در هر صورت 0 بودن کارمزد این صرافی دربرابر کارمزد های 0.4 درصدی رقبا کمی بعید به نظر می رسد.

 

معرفی صرافی والکس

صرافی والکس محصول کار تیمی گروهی از دانشجویان دانشگاه های شریف و تهران است که در دنیای ارزهای دیجیتال فعال بوده اند. به ادعای این سایت، حدود 86 هزار کاربر در آن مشغول به ترید ارز های دیجیتال هستند.

والکس به عنوان یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران هدف خود را ایجاد بستری امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی مشتریان عنوان کرده است. این وب سایت هم از سیستم احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کند و در حال توسعه اپلیکیشن موبایل است.

اگرچه تایید هویت کمی سخت گیرانه است، اما نیازی به کلیپ سلفی نیست. فقط یک عکس حاوی مشخصات و تعهدنامه کفایت می کند و حساب کاربری شما تایید خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که برای احراز هویت، شما نیاز به یک خط ثابت دارید که با تعیین وقت قبلی با شما تماس بگیرند. خوشبختانه در جدول زمانی روزهای تعطیل و ساعات غیررسمی نیز وجود دارد.

در درجه اول یکی از مشکلات مهم در این صرافی تعویض پایه های بازار بود. برای مثال شما وارد قسمت ترید بیت کوین می شوید و می خواهید کمی بیت کوین بخرید، اما به طور پیشفرض پایه بازار بیت کوین، ریال است. زمانی که پایه بازار را تغییر می دهید چارت به طور کامل عوض می شود و گاهی در بین این تعویض سایت کرش می کند.

البته از جمله بهترین ویژگی های والکس، پیشنهاد گذاشتن در قیمت هایی خارج از تعرفه لحظه ای است. به این منظور اگر مثلا بیت کوین 30 هزار دلار باشد، شما می توانید اردر فروش را روی 32 هزار دلار بگذارید و اگر خریداری با این قیمت پیدا شود، اردر شما بسته می شود.  این در شرایطی است که در عموم صرافی ها شما باید با قیمت لجظه ای تابلو خرید و فروش پیدا کنید و این باعث می شود برای سود کردن زمان زیادی صرف کنید.

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۲
Ali Hatami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی