30 روش فوق العاده برای افزایش فروش آنلاین
روش های زیادی برای افزایش فروش در کسب و کارهای آنلاین وجود دارد که خیلی از دوستان از آن بی خبر هستند و استفاده نمی کنند. در این مقاله قصد داریم روش های کاربردی و ساده ای را به شما معرفی کنیم که اگر از آن ها در کسب و کارتان استفاده کنید افزایش فروش تان صد در صد تضمینی است.
با تکیه بر محتوا سرنخ ها (leads یا مشتریان راغب) را بیابید.
امروزه کسب و کارهای بسیاری در تلاشند تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشند، اما برای اینکه مخاطبان را تشویق کنید تا در نتایج جستجو به جای دیگر شرکتها، شرکت شما را انتخاب کنند، باید روشهای جدیدی رابه کار بگیرید تا برند تجاری خود را جا بیندازید. برای دستیابی به این هدف، نباید بر روشهایی تکیه کنید، که در بازاریابی سنتی و آفلاین استفاده میشوند، بلکه باید با تکیه بر محتوای با کیفیت این کار را انجام دهید تا لیدها (مشتریان راغب) قانع شوند به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند.
همیشه به یاد داشته باشید که محتوا در دنیای آنلاین پادشاه است، به همین دلیل شما باید در وبسایت خود محتوای بهینه سازی شده و مناسب برای سئو را تولید کنید و آن را در رسانه های اجتماعی و سایت های معتبر منتشر کنید. محتواهایی که تولید میکنید نباید صرفا مشتری را به خرید ترغیب کند بلکه در عوض باید به آموزش خریدار آنلاین بپردازد و به او در ایجاد رابطه قابل اعتماد با برند تجاری شما کمک کند.
از تایید اجتماعی یا social proof استفاده کنید
یک روش قدرتمند دیگر برای برجسته شدن در میان رقبای مختلف و قانع کردن جامعه هدفتان برای خرید انحصاری از شما، ایجاد تایید اجتماعی است. در واقع، ایجاد تایید اجتماعی به معنای آن است که با ساختن یک برند تجاری قابل اعتماد، مشتریان بالقوهتان را مجاب کنید تا مانند مشتریان فعلی تان از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و واضح است که اینکار بسیار به افزایش فروش آنلاین محصولات شما کمک میکند.
مثلا برای افرادی که در وبسایت شما کامنت میگذارند، عکس کوچکی از چهره آنان نشان دهید. این ثابت می کند که شما کامنتها را خودتان درست نکرده اید و همچنین راهی برای ارتباط کاربران با افرادی که این کامنتها را نوشتهاند، فراهم میکند. برای دستیابی به این هدف مهم مثلا میتوانید با ارائه نوعی اطلاعات تماس، مثل عکسها و یا نام کاربری توییتر یا اینستاگرام کسانی که از محصولات و خدمات شما استفاده کردهاند، این امکان را ایجاد کنید که مشتریان بالقوه بتوانند از صحت مشخصات کسانی که شما از آنها به عنوان خریدار یاد کردهاید، اطمینان حاصل کنند.
این یک شکل قدرتمند از تایید اجتماعی است. چون شما با این کار نشان می دهید که نه تنها توصیفات شما واقعی است، بلکه خوشحالید که اجازه می دهید بازدیدکنندگان کنجکاو با افرادی که محصول شما را تأیید کرده اند تماس بگیرند.
برای تایید اجتماعی همچنین میتوانید از یک ابزار تایید اجتماعی بسیار خلاقانهتر استفاده کنید. مثلا به این صورت که اعلانهای کوچکی در صفحات فرود محصول سایت خود قرار دهید، به طوری که هر زمان که کسی یکی از محصولات شما را بخرد، بلافاصله در این بخش یک اعلان و واکنش همزمان نشان داده شود، که نام کاربر و عکس و کالایی که وی خریداری کرده است، را نشان دهد.
این میتواند یک محرک قدرتمند برای قانع کردن مشتریان مردد باشد (یعنی مشتریانی که در خرید محصولات شما تردید دارند) تا از شما خرید کنند. چون وقتی یک بازدید کننده تازه وارد به وبسایت شما وارد میشود، این اعلانهای آگاهی دهنده درباره آخرین خریدها را مشاهده خواهد کرد و در واقع متوجه خواهد شد که مردم از شما خرید می کنند و به شما اعتماد دارند و وب سایت شما دارای یک گروه از مشتریان فعال است. بنابراین او نیز قانع میشود تا از شما خرید کند.
نمادهای اعتماد را در معرض دید کاربران قرار دهید
یک روش بسیار عالی برای افزایش فروش آنلاین قرار دادن نمادهای اعتماد (trust signals) در وبسایت است. استفاده از این نمادها در وبسایت باعث میشود درک بهتری از وبسایت شما در ذهن مشتری ایجاد شود و تردیدهایی که احتمالا در ذهن مشتری راجع به معتبر بودن وبسایت و خدمات شما وجود دارد، کمرنگ شود.
مشهورترین نماد اعتمادی که در فروشگاه های آنلاین ایرانی استفاده میشود، E-Namad است. یک نمادی که نشانه تایید صلاحیت فروشگاه از سوی مرکز تجارت الکترونیک سازمان صنعت است و برای دریافت آن باید اقدامات لازم را انجام دهید.
ممکن است مثلا شما یک گواهینامه بازرگانی محلی یا بینالمللی خاص داشته باشید. در این صورت توصیه میشود تصویر آن را در بخشی از وبسایت خود به نمایش بگذارید. حتی اگر این نمادها را ندارید، خیلی ساده میتوانید از مشتریانی که از خدمات شما راضی هستند لیست بلند بالایی تهیه کنید و آن را در وبسایت خود به نمایش بگذارید تا در ذهن مشتریان جدید اعتماد ایجاد کند.