آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

آموزش بازاریابی اینترنتی

مقالات و آموزش های مربوط به حوزه کسب و کار اینترنتی

بایگانی
دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰ ق.ظ

بازاریابی اینترنتی چیست؟

عامل اصلی موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی بازاریابی اینترنتی است. در این مقاله قصد دارم شما را با مفهوم بازاریابی اینترنتی و چگونگی انجام دادن آن آشنا کنم. پس اگر می خواهید بدانید بازاریابی اینترنتی یا (Internet Marketing) چیست؟ همراه همیار وب باشید.

 

بازاریابی اینترنتی یا (Internet Marketing) چیست؟

بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب افراد و تبدیل کردن آن ها به مشتری از طریق راههای مختلف می گویند. در واقع در بازاریابی اینترنتی باید تلاش کرد تا محصولات و خدمات خود را از طریق روش های مختلف به افراد علاقه مند به حوزه کاری خود آشنا کرد و فروخت. در بازاریابی اینترنتی بر خلاف بازاریابی در دنیای واقعی نمی توان به صورت حضوری برای خدمات و محصولاتمان تبلیغ کنیم و فرد مورد نظر را با گفتار و رفتارمان به مشتری تبدیل کنیم.

برای شروع بازاریابی اینترنتی باید مکانی را برای ارائه خدمات و محصولاتمان ایجاد کنیم که همان وب سایت ما است. در بازاریابی اینترنتی ما از طریق وب سایتمان باید حرفمان را به مشتری بزنیم و او را از این طریق به خرید خدمات و محصولاتمان ترغیب کنیم. برای برقراری ارتباط با مشتری باید ظاهر سایت ما جذاب و دوست داشتنی باشد. از مهمترین نکات در طراحی سایت رعایت مواردی است که مربوط به سئوی سایت می شود. همچنین تولید محتوایی بر اساس سئو نیز از لازمه یک وب سایت خوب است.

قدم بعدی در بازاریابی اینترنتی ایجاد ترافیک و جذب بازدیدکننده برای سایتمان است. که از طریق بازاریابی درون گرا که شامل سئوی سایت، استفاده از شبکه های مجازی، وبلاگ نویسی، فعالیت در انجمن ها و … است می توان استفاده کرد. از طریق روش های شامل هزینه که جزء بازاریابی برون گرا مثل : رپورتاژ آگهی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل و … است هم می توان ترافیک خوبی را به سایتمان جذب کنیم.

 

در مرحله بعد با استفاده از روش های موجود باید اطلاعات بازدیدکنندگان سایتتان را جمع آوری کنید و از این طریق بازدیدکنندگان سایتتان را به کاربران سایت تبدیل کنید. تا در قدم های بعدی بتوانید محصولات خود را به آن ها بفروشید و آن ها را به مشتری های وفادار تبدیل کنید. برای این کار شما می توانید از انواع صفحات فرود استفاده کنید. به طور مثال شما می توانید هدیه ای در قالب فایل صوتی با توجه به موضوع کاری خود تولید کنید و در ازای دریافت ایمیل از کاربرانتان آن را به آن ها بدهید.

در گام بعدی که مهمترین قسمت بازاریابی اینترنتی است شما باید مشتری هایی که قبلا از شما خرید کرده اند را به مشتری های دائمی و وفادار تبدیل کنید. برای این کار می توانید هر از چند گاهی محصولات رایگانی را به عنوان هدیه به آن ها بدهید. یا اینکه کدهای تخفیف محصولات خود را برای آن ها ایمیل کنید. همچنین پاسخ گویی به مشکلات و سوالات کاربرانتان می تواند مشتری های وفاداری را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

سخن آخر این است که سعی کنید با تولید محتوا و جذب مخاطبان علاقه مند به حوزه ی کاری خود از طریق موتورهای جست و جو به سایت خود بتوانید اطلاعات تماس آن ها را دریافت کنید. یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی اطلاعات تماس کاربرانش است. شما از طریق اطلاعات تماس کاربرانتان مثل ایمیل می توانید فروش خود را چندین برابر کنید. مهمترین قسمت بازاریابی اینترنتی هم تبدیل مشتری عادی  به مشتری وفادار و دائمی است. امیدوارم از این مقاله یعنی بازاریابی اینترنتی یا (Internet Marketing) چیست؟ استفاده کافی را برده باشید.

 

منبع : همیار وب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی